Iranian Agriculture News Agency

در فیلیپین انجام می شود

مکانیزاسیون کشاورزی راهکاری برای کمک به کشاورزان سالخورده/ فیلیپین در فکر نیروی جایگزین برای کشاورزان سالمند است

کشاورزی مکانیزه نشان داده که به افزایش بهره وری کشاورزی کمک می کند. در همین راستا مرکز توسعه و مکانیزاسیون فیلیپین PhilMech))، از نسل جوان کشاورزان برای افزایش سواد فنی کشاورزان سالخورده و تشویق به استفاده از تکنولوژی های کشاورزی مکانیزه بهره می برد.

مکانیزاسیون کشاورزی راهکاری برای کمک به کشاورزان سالخورده/ فیلیپین در فکر نیروی جایگزین برای کشاورزان سالمند است

کشاورزی مکانیزه نشان داده که به افزایش بهره وری کشاورزی کمک می کند. در همین راستا مرکز توسعه و مکانیزاسیون فیلیپین PhilMech) )، از نسل جوان کشاورزان برای افزایش سواد فنی کشاورزان سالخورده و تشویق به استفاده از تکنولوژی های کشاورزی مکانیزه بهره می برد.

به گزارش ایانا از وبسایت "کانسپت نیوز سنترال"، برای توسعه دانش فنی در زمینه کشاورزی مدرن / مکانیزه، PhilMech با سازمان هایی مانند وزارت اطلاعات و ارتباطات DICT) )، موسسه تحقیقات برنج فیلیپین ( PhilRice ) و اداره آموزش فنی و حرفه ای TESDA) )، در راستای توسعه اپلیکیشن ها برای جوانان، دانلود کتاب های الکترونیکی برای راهنمای مکانیزاسیون و دوره های گواهینامه ملی همکاری کرده است.

دکتر رودولفو استگیوی، رئیس بخش ارتباطات کاربردی PhilMech ، گفت: "آن ها این کار را انجام می دهند تا جوانان به افراد مسن تر کشاورزی مدرن و تکنولوژی مکانیزه آموزش دهند. مهم تر از آن، اپلیکیشن های جدید به تشویق جوانان برای روی آوردن به بخش کشاورزی کمک می کند."

در حالی که کشاورزان مسن تر از سواد فنی بی بهره هستند ، استیگوی، همچنان امیدوار است که جوانان با استفاده از فناوری های مکانیکی به بخش کشاورزی کمک کنند.

در طی یادداشت آموزشی در مورد بومی سازی فنون مکانیزاسیون پس از برداشت و مزرعه در شهر نوئه‌وا اکیجا ( Nueva Ecija )، استگیوی گفت: "متوسط ​​سن کشاورزان در حال حاضر 57 است و چنانچه در آینده کسی جایگزین آن ها نباشد چه باید کرد."

وی افزود: "استفاده از ماشین آلات تنها روشی برای تشویق جوانان به مشارکت در کشاورزی و رقابت است."

PhilMech علاوه بر بهره برداری از جوانان به عنوان واسطه، مکانیزاسیون را به عنوان یکی از نوآوری هایی برای حل این شکاف می بیند. PhilMech ، وابسته به وزارت کشاورزی فیلیپین است و به عنوان مرکز توسعه پس از برداشت و مکانیزاسیون کشاورزی کشور به شمار می رود به طوری که این فناوری ها، شیوه ها و سیستم ها را برای بخش کشاورزی و شیلات فراهم می کند.

در میان فناوری ها برای دانه ها، می توان به تجهیزانی مانند دستگاه جذب رطوبت دانه، کوره با حرارت بالا برای تغذیه زیست توده، فناوری ذخیره سازی در فضای باز، ماشین کاشت دانه ذرت، دستگاه پوست کنی ذرت، سیستم کنترل آفلاتوکسین (سموم قارچی) ذرت، سیستم مدیریت یکپارچه آفات و آسیاب فشرده ذرت اشاره کرد.

همچنین PhilMech برای محصولات با ارزش بالا، تونل خشک کن خورشیدی چند منظوره ، پوست کنی کاشو، ، سورتینگ سویا، سیستم ترامیلن کشاورزی(1)، سیستم فرآوری قهوه و سیستم پس از برداشت قهوه و سیستم فرآوری سویا را توسعه داده است.

بهره وری بیشتر

استگیوی بر اهمیت تغییر رویکرد به کشاورزی مکانیکی تاکید کرد زیرا این کار باعث بهبود بهره وری در استفاده از منابع، افزایش بهره وری، کاهش تلفات و افزودن ارزش محصولات می شود.

وی به میزان زیاد ضایعات و سهم میانگین ضایعات در مرحله آسیاب به 34 درصد و خشک کردن 36 درصد نسبت به کل ضایعات اشاره کرد.

استیگووی گفت: " البته کشاورزی مکانیزه با محدودیت هایی نیز مواجه است مانند سرمایه گذاری بالا برای ماشین آلات و فقدان وام و اعتبار برای حمایت از کشاورزان. همچنین از عوامل دیگر می توان به نیروی کار ارزان و فراوان در کشور و نبود برنامه های معیشتی برای ایجاد کارآفزینان کوچک و خود اشتغالی نیز اشاره کرد."

وی، با این حال، تاکید کرد که با کمک دولت می توان از طریق ارائه امکانات مانند تجهیزات چند منظوره خشک کردن، سیستم تراملاین و خشک کن های مکانیکی در این زمینه کمک کرد.

استیگووی یادآور شد، دولت در حال تهیه راه حلی برای پمپاژ بخش کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی و تشویق به سرمایه گذاری بیشتر در تولید ماشین آلات است چراکه PhilMech مجوز تولید انبوه ماشین آلات را ندارد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- agricultural tramline system : به عنوان یکی از امن ترین، ارزان ترین سیستم حمل و نقل محصولات و ورودی های کشاورزی است که محصولات را از مناطق کوهستانی به نزدیکترین شبکه جاده منتقل می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید