Iranian Agriculture News Agency

در حمایت از مقابله با قحطی و ناامنی غذایی

پاپ برای خشکسالی و مناطق مصیبت‌زده شرق آفریقا، به سازمان فائو کمک مالی اهدا کرد

پاپ فرانسیس (Pope Francis)، برای خشکسالی و مناطق مصیبت زده شرق آفریقا، به سازمان فائو (FAO) کمک مالی اهدا کرد.

پاپ برای خشکسالی و مناطق مصیبت‌زده شرق آفریقا، به سازمان فائو کمک مالی اهدا کرد

پاپ فرانسیس (Pope Francis) ، برای خشکسالی و مناطق مصیبت زده شرق آفریقا، به سازمان فائو (FAO) کمک مالی اهدا کرد.

در حرکتی بی سابقه؛ پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، مبلغ 25هزار یورو برای تلاش های سازمان فائو در حمایت از مقابله با قطحی و ناامنی غذایی در شرق آفریقا اهدا کرد.

به گزارش ایانا از سایت "آی.پی.اس. نیوز"، پاپ فرانسیس گفت که کمک نمادین به برنامه سازمان فائو برای خانواده های روستایی در مناطق تحت تأثیر عواقب خشکسالی و درگیری ها، بذر فراهم می کند. ببینید که با بارندگی های ضعیف در شرق آفریقا: گرسنگی بدتر شده، محصولات سوزانده شده و دام ها از بین رفته اند."

اظهارات پاپ در نامه ای به دفتر خوزه گرازیانو داسیلوا (José Graziano da Silva) ، دبیر کل فائو، توسط مونسینور فرناندو چیکا آرلانو (Monsignor Fernando Chica Arellano) ، ناظر دائمی کلیسای اعظم کاتولیک های جهان در سازمان های غذای ملل متحد در روم، ارائه شد.

مونسینور چیکا در ابتدای نامه بیان کرد که حرکت پاپ فرانسیس ناشی از تعهد اوست و در پیامی به کنفرانس فائو در سوم ژوئیه 2017 و با الهام از تمایل به تشویق دولت ها بود.

در ماه ژوئیه در بخشی از سودان جنوبی قحطی اعلام شد، در حالی که این وضعیت پس از افزایش قابل ملاحظه کمک های بشر دوستانه کاهش داشته، اما همچنان حدود 6 میلیون نفر در این کشور هر روز برای یافتن غذای کافی در تلاش هستند.

در همین حال، تعداد افرادی نیازمند به کمک های بشردوستانه در پنج کشور آفریقای شرقی - سومالی، اتیوپی، کنیا، تانزانیا و اوگاندا- در حال حاضر حدود 16 میلیون نفر تخمین زده شده است که نشان دهنده حدود 30 درصد افزایش از اواخر سال 2016 است.

پاپ فرانسیس که همبستگی را موضوع اصلی رسالت خود می داند، قرار است در روز 16 اکتبر امسال -روز جهانی غذا- از مقرّ سازمان فائو بازدید کند.

امسال این رویداد با شعار"آینده مهاجرت را تغییر دهید و در امنیت غذایی و توسعه روستایی سرمایه گذاری کنید"، برگزار می شود.

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید