Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی، تنها به مردان تعلق ندارد

زنان با وجود پیش‌داوری‌ها، گام‌های بزرگی در کشاورزی برداشته‌اند

سارا کریچ، کسی که در نیروی هوایی امریکا خدمت کرده، در سال 2011، همسر خود را را از دست داد، این درحالی بود که در آن زمان نمی دانست چه باید بکند.

زنان با وجود پیش‌داوری‌ها، گام‌های بزرگی در کشاورزی برداشته‌اند

سارا کریچ، کسی که در نیروی هوایی امریکا خدمت کرده، در سال 2011، همسر خود را را از دست داد، این درحالی بود که در آن زمان نمی دانست چه باید بکند.

به گزارش ایانا از سایت "هرولد بولوتن"، کریچ گفت: "من در آن لحظه کاملا فلج شد ه بودم ، من هیچ ایده ای برای ادامه زندگی ام نداشتم ، نمی دانستم چگونه می توانم زندگی ام را جلو ببرم."

این زوج، از یک مزرعه شروع کردند و زندگی ساده ای داشتند. پس از مرگ همسر سارا، او زمینی در هندریکس (شهرستانی در ایندیانا) خریداری کرد و بلافاصله کار را آغاز کرد.

وی گفت: "من آن را کاملا دوست دارم، این کاری است که من واقعا با آن حال خوبی دارم."

داستان کریچ، نشان دهنده یک روند در صنعت کشاورزی است. در ایندیانا، زنان 28 درصد از کشاورزان را تشکیل می دهند. همچین در سراسر کشور، تعداد مزارعی که توسط زنان اداره می شود، در 30 سال گذشته تقریبا سه برابر شده است.

وزارت کشاورزی ایالات متحده "مزارع تحت کنترل زن" را به مزارعی می گوید که تصمیم گیری و مسئولیت بسیاری از وظایف بر عهده زنان باشد.

این درحالی است که در مزرعه ارگانیک سارا به نام Blue Yonder ، فعالیت های گوناگون کشاورزی همچون پرورش طیور ، بره، تولید تخم مرغ و انواع محصولات و درختان میوه انجام می شود و اخیرا تولید عسل، شربت افرا و قارچ هم به فعالیت های این مزرعه افزوده شده است.

کریچ گفت: "این واقعا یک افتخار به شمار می رود، اما گاهی کار دشوار است. به یاد می آورم که وقتی اولین تراکتور را خریداری کردم، مانند یک کودک با من رفتار شد . مردم من را جدی نمی گرفتند و هر بار وسیله ای می خواستم ، در پاسخ می گفتند: شما نیازی به تجهیزات زیاد ندارید، چراکه تجارتی ندارید."

اما با وجود این مشکلات، اکنون مردان به کارهای وی باور دارند و سال هاست که مردان به طور جدی به وی پیوسته اند.

شکستن سنت ها


مارکوس فرناندز، دانشیار و مدیر برنامه های دانشگاهی در پوردو، گفت: "بسیاری از دستاوردهای زنان در کشاورزی در دو دهه گذشته قابل مشاهده است."

فرناندز افزود: "این حوزه شاید 20 سال پیش به عنوان یک بخش سنتی دیده می شد. اما در حدود پنج سال ، شاهد یک تغییر هستیم؛ به طوری که زنانی که در این بخش شروع به کار کردند، بیش از مردان بوده اند."

این در حالی است که در سال گذشته، 62 درصد از دانشجویان مدرسه کشاورزی پردو زن بودند.

فرناندز گفت: "شما بسیاری از زنان را مشاهده می کنید که می خواهند تغییری در این بخش ایجاد کنند و این فوق العاده است."

ماریا موائر از گرینزبورگ، این تفاوت را ایجاد کرده است . ماریا 46 ساله، بدون داشتن تجربه قبلی در زمینه کشاورزی، طی 13 سال گذشته یک مزرعه بزرگ خوک را مدیریت کرده است.

ماریا گفت: "در سال 2016، من جزو فینالیست های بخش کشاورزان خوک سال امریکا انتخاب شدم، این یک افتخار بزرگ بود زیرا من تنها فینالیست زن بودم."


وی افزود: "برای رسیدن به این جایگاه سخت تلاش کردم چراکه این بخش همچنان در اختیار مردان است، اما زنان گام های بزرگی دراین راه برداشته اند، به طوری که می توان موقعیت های رهبری بیشتری را توسط زنان دید."

موئر امیدوار است که بتواند الگویی برای سه دختر و پسرش باشد. او می خواهد آن ها ببینند که زنان هم می توانند کارهای مردان را انجام دهند.

وی گفت: "اگر زنان ببینند که چگونه زنان نقش رهبری دارند، به آن ها اطمینان می دهد. البته در این بخش زنان با چالش هایی رو به رو هستند - اما با روش درست می توانند به اهداف شان برسند."

کریچ معتقد است زنان باید توانایی های خود را بشناسند و آن را باور داشته باشند.

وی یادآور شد: "در کشاورزی سنتی، زنان در خانه به کارهای خانه داری و مراقبت از بچه ها می پردازند و مردان کار کشاورزی را انجام می دهند."

درحالی که کریچ به عنوان یک پیشرو زن در یک صنعت مردانه، زنان را تشویق می کند تا از این انزوا بیرون بیایند.

وی گفت: "اگر شما اولین زن در منطقه باشید که کاری متفاوت انجام دهید همه به شما نگاه و درباره تان صحبت می کنند. این درحالی است هر یک از ما می توانیم در این بخش کاری انجام دهیم و اگر شما آن را با صدای بلند نگویید و به آن عمل نکنید، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید