Iranian Agriculture News Agency

در سال جاری رخ داد؛

احداث 117 هکتار گلخانه در استان تهران/ جذب 50 میلیاردی منابع و مواد خام در حوزه مکانیزاسیون استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه توسعه و مدرن سازی گلخانه ها از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 117 هکتار گلخانه جدید احداث و بازسازی گلخانه های قدیمی انجام گرفته که نسبت به برنامه ابلاغی تا کنون از رشد 146 درصدی برخوردار است.

احداث 117 هکتار گلخانه در استان تهران/ جذب 50 میلیاردی منابع و مواد خام در حوزه مکانیزاسیون استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه توسعه و مدرن سازی گلخانه ها از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 117 هکتار گلخانه جدید احداث و بازسازی گلخانه های قدیمی انجام گرفته که نسبت به برنامه ابلاغی تا کنون از رشد 146 درصدی برخوردار است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، شصت و یکمین جلسه ستاد توسعه گلخانه ها و قارچ استان تهران با موضوع بررسی روند توسعه گلخانه در سطح شهرستان های استان تهران برگزار شد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران پس از ارائه گزارشات مدیران شهرستان ها و بررسی مسائل و مشکلات مطرح شده، اظهار داشت: توسعه گلخانه ها از پروژه های اصلی و مورد تاکید در اقتصاد مقاومتی است و باید همه مدیران با حساسیت و پیگیری شبانه روزی این برنامه را دنبال کنند .

وی خطاب به مدیران شهرستان ها ادامه داد: توسعه گلخانه ها فعالیت شبانه روزی و پیگیری جدی شما را می طلبد و باید در ماه های پیش رو تا پیش از آغاز فصل سرما، تمام توان را برای رسیدن به هدف گذاری های انجام شده در سه حوزه اصلی گلخانه ها، مکانیزاسیون و اجرای سیستم های نوین آبیاری به کار بگیرید .

منصوری همچنین ضمن تشکرازفعالیت های بانک کشاورزی استان تهران خواست تا در بررسی وثایق و ارزیابی به موقع پرونده های متقاضیان دریافت تسهیلات اهتمام بیشتری داشته باشد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران دربخش دیگری از سخنانش با تاکید بر برگزاری جلسات مشترک با دستگاه های مرتبط از جمله دامپزشکی ومحیط زیست گفت: مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان های استان بایستی برای حل مسائل و مشکلات پیش رو جلسات مشترکی را با این ادارات ذیربط در شهرستان و نیز فرمانداران که رییس ستاد توسعه گلخانه های هر شهرستان اند، برگزار کنند .

وی افزود: با بررسی صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون 117 هکتار گلخانه جدید احداث و بازسازی گلخانه ها انجام گرفته که نسبت به برنامه ابلاغی از رشد 146 درصدی برخوردار است .

منصوری تصریح کرد: طی هماهنگی های صورت گرفته با معاون وزیر در امور تولیدات گیاهی، به زودی مصوبه " مجوز تاسیس گلخانه های کوچک مقیاس" ابلاغ می شود .


جذب 50 میلیاردی منابع و مواد خام در حوزه مکانیزاسیون استان

منصوری تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 50 میلیارد ریال منابع در حوزه مکانیزاسیون در استان تهران جذب شده است که باید تلاش بیشتری صورت گیرد .

وی هم چنین با اشاره به اجرای سامانه های نوین آبیاری به عنوان یکی از برنامه های اصلی جهاد کشاورزی استان بیان کرد: تا نیمه مردادماه تمامی مطالعات لازم برای اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار باید به پایان رسیده و قراردادها با پیمانکاران منعقد شود تا منطبق با شرایط اقلیمی و آب و هوایی پیش از برودت هوا به تعهدات اجرای سامانه های نوین آبیاری در اراضی استان دست یابیم .

گفتنی است از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 2500 هکتار از اراضی استان تهران به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده و میزان 14 هزار هکتار در دست اجرا و مطالعه است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید