Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی به ایانا خبر داد:

پیش‌بینی تولید 500 هزار تن لیموترش تا پایان فصل برداشت/ بیماری جاروک لیموترش مدیریت شده است

پیش‌بینی می‌شود از 32 هزار هکتار سطح زیر کشت باغ‌های لیموترش کشور 500 هزار تن محصول تا پایان فصل برداشت به‌دست آید.

پیش‌بینی تولید 500 هزار تن لیموترش تا پایان فصل برداشت/ بیماری جاروک لیموترش مدیریت شده است

پیش‌بینی می‌شود از 32 هزار هکتار سطح زیر کشت باغ‌های لیموترش کشور 500 هزار تن محصول تا پایان فصل برداشت به‌دست آید.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا میزان متوسط تولید لیمو ترش در هر هکتار را 20 تن عنوان کرد و گفت: از مجموع 32 هزار هکتار سطح زیر کشت باغ‌های لیموترش 27 هزار هکتار آن بارور و پنج‌هزار هکتار آن نابارور یا در مرحله نهال است.

ابوالقاسم حسن‌پور با اشاره به خسارات آفت جاروک لیموترش در سال گذشته، افزود: با توجه به برنامه‌های آموزشی، انجام عملیات تغذیه مناسب در باغ‌ها، اصلاح باغ‌ها با استفاده از ارقام مقاوم و حمایت‌های انجام‌شده از سوی متولیان مربوطه این آفت در سال جاری مدیریت شده است و در حال حاضر باغ‌های لیموترش در شرایط مطلوب به‌سر می‌برند.

وی تأکید کرد: برای جبران درختانی که به‌دلیل هجوم این آفت از دست رفته اند توسعه باغ‌های لیموترش با استفاده از ارقام اصلاح‌شده و مقام در حال انجام است.

به گفته حسن‌پور، در حال حاضر لیموترش نوبرانه استان هرمزگان و جنوب استان کرمان وارد بازار شده است و پس از آن محصول استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، خوزستان و بوشهر عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشتر عرضه این محصول در اواخر شهریور و مهرماه انجام می‌شود، ادامه داد: اوج تولید لیموترش در این بازه زمانی اتفاق می‌افتد و محصول به میزان مورد نیاز در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری از روند رو به رشد مصرف لیموترش در کشور خبر داد و بیان کرد: با توجه به افزایش آگاهی مردم نسبت به ارزش غذایی لیموترش و تأثیر آن بر سلامت، مصرف آن در جامعه در حال افزایش است.

حسن‌پور در پایان یادآور شد: لیموترش دارای مواد مغذی مهم و مؤثر برای سلامت است و از تأثیر مصرف لیموترش بر بدن می‌توان به کاهش وزن، بهبود هضم غذا، تسکین یبوست، مراقبت از چشم، درمان اسکوربوت،زخم معده، اختلالات تنفسی، نقرس، درمان لثه‌ها و پوست... نام برد./

G-960502-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید