Iranian Agriculture News Agency

نجات جنگل‌های زاگرس از چنگال حریق با دستان خالی

در پی برگزاری قرارهای سبز هر هفته برای نجات محیط زیست کشور، طی هفته گذشته نیز جوانان لرستانی همچنان با دستان خالی برای نجات جنگل‌های زاگرس به کمک دولت شتافتند.

نجات جنگل‌های زاگرس از چنگال حریق با دستان خالی

در پی برگزاری قرارهای سبز هر هفته برای نجات محیط زیست کشور، طی هفته گذشته نیز جوانان لرستانی همچنان با دستان خالی برای نجات جنگل‌های زاگرس به کمک دولت شتافتند.

به گزارش خبرنگار ایانا، حضور انجمن مردم نهاد سبز اندیشان لرستان و فرهنگ شهروندی همراه با نیروهای منابع طبیعی در عملیات اطفا حریق منطقه چشمه زنگوار سپید دشت لرستان و کنترل خط آتش یکی از قرارهای سبز هفته گذشته در این استان بود.

در انجمن عاشقان طبیعت سروستان با نصب تابلو حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در کنار تفرجگاه چشمه گمپ تزنگ، به یاری طبیعت شتافتند تا برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست تذکری به عابران داده باشند.

در استهبان استان فارس نیز گروه مردمی دیده بان استهبان با نصب بنر و توزیع هزار عدد پوستر به مناسبت روز بدون پلاستیک در مغازه‌های این شهر و روستاهای اطراف گامی در راستای حفظ محیط زیست برداشتند.

سمن پیام آوران اردیبهشت کرمانشاه از تاریخ ۲۱ الی ۲۳ تیرماه اقدام به برگزاری دورهمی فعالان محیط زیست ملی در کرمانشاه کرد. این دور همی با همایش روز جهانی بدون کیسه پلاستیکی آغاز و با جشنواره فرهنگی سالروز ثبت جهانی بیستون و پاکسازی روستای کندوله پایان گرفت . همچنین آبیاری نهال‌های پارک کوهستان از روزی که بذرها کاشته شد و نهال‌ها در نهالخانه رویید، توسط پیام آوران اردیبهشت کرمانشاه انجام شد

باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست منطقه دو کشور اقدام به برگزاری پکیج آموزشی محیط زیستی در تابستان کرده است. این کلاس‌ها با توجه به نیازهای حال حاضر در جامعه و کسب مهارت‌های پایه و مهم برای دانشجویان تدارک دیده شده و از پنجم مرداد ماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. روزنامه نگاری سبز، اشتغال‌زایی در حوزه پسماند، انرژی‌های نو و آشنایی با کلیاتی در باب محیط زیست از جمله کلاس‌های این پکیج محیط زیستی است .

مدتیست دختری دست به فرار از تهران زده! اومیگوید به‌خاطرمشکلات اجتماعی و محیط زیستی تهران تصمیم به فرارگرفته است.او ۱۶ سال بیشتر ندارد و تنها فرار می‌کند ! هدف انا حقیقی از فرار ازتهران به شهرهای دیگر معرفی سمن‌های محیط زیستی فعال شهرهای مقصد، به مردمان آن شهر جهت پیشرفت در روند بهبود وضعیت محیط زیستی آنجاست. آخرین فرار او ۲۱ تیرماه به شهرکرمانشاه بوده است.

باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست منطقه دو کشور، اقدام به برگزاری پکیج آموزشی محیط زیستی در تابستان کرده است. این کلاس‌ها با توجه به نیازهای حال حاضر در جامعه و کسب مهارت‌های پایه و مهم برای دانشجویان تدارک دیده شده و از پنجم مرداد ماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. روزنامه نگاری سبز، اشتغالزایی در حوزه پسماند، انرژی های نو و آشنایی با کلیاتی در باب محیط زیست از جمله کلاس های این پکیج محیط زیستی است.

طی هفته گذشته در استان مازندران رویدادهای محیط زیستی مختلفی برگزار شد. مردم روستای ارفع‌ده استان مازندران، اقدام به جمع‌آوری زباله‌های حاصل از گردشگری کردند. در منطقه دلیر نیز گردشگری همگانی با حضور مردم دلیر و دیگر روستاهای اطراف برگزار شد.

در تالش استان گیلان نیز گروه سبزاندیشان طبیعت تالش با همراهی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش و گروه حامیان تالش سرسبز و مدیریت پسماند شهرداری تالش، به‌منظور تاکید بر لزوم پاکیزه نگه‌داشتن و حفاظت از محیط‌زیست اقدام به پاکسازی ساحل قروق از زباله کرد.

پاکسازی منطقه بی بی سیدان سمیرم استان اصفهان توسط گروه رفتگران طبیعت استان اصفهان انجام شد. متاسفانه به علت عدم دید باز روستاییان، این منطقه گردشگری رو به نابودی و تبدیل شدن به زباله دانی است.

L-960502-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید