Iranian Agriculture News Agency

تغییرات تیم اقتصادی دولت به روایت چهره‌ها


شهروند| دیروز تعداد زیادی از گزینه‌های احتمالی وزارتخانه‌های اقتصادی به خبرنگاران گفتند؛ در دولت دوازدهم وزیر نمی‌شوند. داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری که به‌عنوان جایگزین عباس آخوندی مطرح شده است، وزیرشدنش را شوخی توصیف کرد.
کشاورزیان گفت من فکر نمی کنم گزینه ای بهتر از عباس آخوندی برای تصدی پست وزارت راه و شهرسازی باشد. برات قنبری معاون محمود واعظی هم گفت، این موضوع را تأیید نمی‌کنم و اصولا مخالف قبول مسئولیت به‌عنوان وزیر ارتباطات در این وزارتخانه بودم و هستم. او که در نمایشگاه الکامپ حاضر شده بود به خبرنگاران تاکید کرد: اگر کسی بخواهد کار کند، در همان پست کارشناسی هم کار می‌کند. سورنا ستاری هم که به‌عنوان وزیر احتمالی صنعت و ارتباطات مطرح است، اعلام کرد؛ وزیر نمی‌شوم اما در کابینه دولت می‌ما نم. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری یکی دیگر از چهره های کابینه یازدهم است که این روزها حواشی فراوانی پیرامون آن وجود داشت، از احتمال شهردار شدن تا شایعه اختلاف میان او و روحانی و استعفایش که حالا عیسی کلانتری مشاور معاون اول رئیس جمهوری در یک یادداشت تلگرامی خبر داده است که جهانگیری در دولت دوازدهم در سمت خود ابقا می شود.
در این میان تکلیف برخی وزرای اقتصادی کابینه مشخص‌تر به نظر می‌رسد. محمود واعظی وزیر ارتباطات که گمانه‌زنی‌هایی پیرامون تعویض پست او در کابینه وجود دارد و به‌عنوان سخنگوی دولت یا رئیس دفتر رئیس‌جمهوری مطرح شده است، در روزهای گذشته به صراحت اعلام کرد؛ در وزارت ارتباطات دولت دوازدهم حضور نخواهد داشت و در پستی دیگر خدمت می‌کند.
محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز که یکی از پرحاشیه‌ترین وزرای کابینه یازدهم بوده، چندین‌بار به صورت تلویحی از بازنشستگی خود و کافی‌بودن دوره وزارتش گفته است. البته رضا ویسه که از او به‌عنوان مدیر در سایه صنعت کشور نام می‌برند و دوستی نزدیکی هم با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری دارد، به‌عنوان احتمال قوی وزارت صنعت دولت دوازدهم نام می‌برند. خود ویسه هم این مسأله را رد نکرده و این اواخر زیادتر از همیشه در برنامه‌های رسمی دولت به چشم می‌آید.
علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد پیش از این بارها درباره خستگی‌اش از وزارت گفته است و حتی یکی از روزنامه‌های پرتیراژ به نقل از او نوشت که در دولت دوازدهم به ساختمان وزارت دارایی نمی‌آید. گرچه خود او این موضوع را تکذیب کرد اما این روزها محمد نهاوندیان به‌عنوان جایگزین او مطرح شده است. گزینه‌ای که بخش خصوصی چندان واکنش مثبتی به طرح احتمال وزیرشدنش نشان نداده‌اند.
در این میان بیژن زنگنه وزیر نفت و محمود حجتی وزیر کشاورزی بنا به گفته برخی نمایندگان مجلس با احتمال فراوان در پست خود ابقا می‌شوند. البته حجتی که شایعه شهردارشدنش هم مطرح بود، به خبرنگاران گفته است؛ شهردار نمی‌شوم، زیرا می‌خواهم در کابینه بمانم. تنها می‌ماند علی ربیعی وزیر کار که برخی شنیده‌ها حاکی از ابقای اوست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید