Iranian Agriculture News Agency

با کمک مالی فائو

وزارت کشاورزی لیبریا، پروژه تولید سبزیجات و طیور را راه‌اندازی کرد/ پروژه‌ای برای بهره‌مندی 1500 جوان کشاورز در مناطق روستایی

پروژه‌ای با کمک مالی فائو برای 1500 دختر و پسر جوان کشاورز در مناطق روستایی مانتسرادو و مارگیبی لیبریا راه‌اندازی می‌شود.

وزارت کشاورزی لیبریا، پروژه تولید سبزیجات و طیور را راه‌اندازی کرد/ پروژه‌ای برای بهره‌مندی 1500 جوان کشاورز در مناطق روستایی

پروژه ای با کمک مالی فائو برای 1500 دختر و پسر جوان کشاورز در مناطق روستایی مانتسرادو و مارگیبی لیبریا راه اندازی می شود.

به گزارش ایانا از سایت "ال آفریکا"، وزارت کشاورزی لیبریا با همکاری سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) چندی پیش، پروژه تولید سبزی و طیور را به ارزش 438000 دلار امریکا، در خارج مونروویا (پایتخت لیبریا) راه اندازی کرد.

بودجه این پروژه توسط سازمان فائو تامین می شود و هزارو 1500 دختر و پسر کشاورز در مناطق روستایی مانتسرادو و مارگیبی از آن سود خواهند برد.

این تلاش برای تولید سبزیجات با ارزش و پرداختن به مسائل مربوط به ذخیره سازی و آبیاری است که مانع تولید حداکثر سود برای تولید کنندگان سبزی در فصل خشک می شود. همچنین در این پروژه سلامت مرغداری ها و تولید خوراک برای کاهش مرگ و میر جوجه ها مورد توجه قرار می گیرد.

ابتکار فائو از زنان کشاورز برای تهیه سبزیجات تازه و با ارزش محلی پشتیبانی و همچنین در دسترس بودن جوجه های محلی و تخم مرغ های تازه را تضمین می کند.

این درحالی است که در سال 2016 وزارت کشاورزی لیبریا از سازمان فائو درخواست کمک مالی کرد تا بخش کشاورزی شهری و نیمه شهری وزارتخانه را در زمینه پروژه سبزی های خانگی پایدار برای زنان و جوانان حمایت کند.

نماینده لیبریا در فائو، مارک عبدال، در مراسم راه اندازی این پروژه، گفت: "خوش بین هستم که این پروژه تولید را بهبود می بخشد و زنان و جوانان را قادر می سازد تا به تولید کنندگان پایدار در زنجیره ارزش سبزیجات و طیور تبدیل شوند."

وی افزود:"وزارت کشاورزی حمایت از کشاورزان در بخش تولید سبزیجات و طیور را به عنوان اولویت هایش پذیرفته است. در عین حال این پروژه از ان جهت مهم است چراکه باعث بهبود تغذیه، ایجاد شغل و کاهش سوء تغذیه می شود. اما برای موفقیت پروژه، ذینفعان باید حق مالکیت داشته باشند.".

مارک عبدال از ذی نفعان خواست تا برای پایداری پروژه بیشتر تلاش کنند.

آتی. فیلومنا ویلیامز ، معاون وزیر در بخش راهبردی در وزارتخانه کشاورزی، گفت: "وزارتخانه از پشتیبانی سازمان ملل متحد در زمینه کمک به لیبریا برای از بین بردن گرسنگی خشنود است."

وی افزود: "ما امیدواریم که این برنامه به ایجاد شغل های پایدار برای افراد ذی نفع و کاهش فقر و تولید غذای کافی کمک کند. درحالی که هدف پایان دادن به گرسنگی، هم از سوی دولت و هم فائو پشتیبانی می شود."

مای یوان، هماهنگ گننده ملی برنامه های شهری و نیمه شهری در وزارتخانه، گفت : "وزارتخانه به دنبال تقویت بیشتر کشاورزان شهری برای تولید سبزیجات برای تامین معیشت شان است."

وی به این نکته اشاره کرد: "در لیبریا چالش های فراوانی برای کشاورزی شهری وجود دارد، اما ما مطمئن هستیم که این پروژه به حل این چالش ها کمک کند. با اجرای این پروژه، کشاورزان با فروشگاه ها، سوپر مارکت ها و رستوران ها ارتباط برقرار می کنند تا بتوانند محصولات شان را با قیمت های بهتری به فروش برسانند. همچنین پروژه، به منظور بهبود وضعیت تغذیه ذی نفعان، با افزایش جوجه ها اقدام می کند که می تواند برای مصرف خانوار مورد استفاده قرار گیرد."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید