Iranian Agriculture News Agency

روش‌های نوین آبیاری جدید در اختیار قرارگاه خاتم


استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان با اجرای طرح همیاران آب در مدیریت یکپارچه آب و خاک موفق بوده است گفت: قرارگاه خاتم در جنوب کرمان روش‌های نوین آبیاری بسیار جدیدی را در سطح مزارع کشاورزی در حال اجرا دارد.

به گزارش تسنیم از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان کرمان که با حضور چیت‌چیان وزیر نیرو در سالن پیامبر اعظم‌(ص) استانداری کرمان برگزار شد اظهار‌ داشت: امروز با حضور وزیر نیرو در استان کرمان شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگی بودیم و در تاریخ استان ماندگار می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح پروژه نیروگاه 20 مگاواتی برق خورشیدی در ماهان کرمان گفت: این پروژه بزرگترین نیروگاه خورشیدی برق کشور بود که امروز با حضور وزیر نیرو در کرمان به بهره‌برداری رسید.

استاندار کرمان با بیان اینکه کلنگ‌زنی احداث پروژه 100 مگاواتی نیز امروز انجام شد افزود: در این سفر عملیات اجرایی احداث بزرگترین پروژه نیروگاهی انرژی‌های تجدید‌پذیر در استان کرمان آغاز شد که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان مفتخر است که نخستین جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان‌ها در سراسر کشور را در سال 93 با حضور وزیر نیرو برگزار کرده است گفت: قبل از آن هم کارهایی انجام و مطالعاتی صورت گرفته بود که منجر به اجرای طرح همیاران آب در استان کرمان شد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه عزم استان کرمان در اجرای طرح همیاران آب برای مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز عزم شد خاطر‌نشان کرد: هدف از اجرای طرح همیاران آب افزایش راندمان بخش کشاورزی و مدیریت یکپارچه آب و خاک است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت اقتصادی در استان کرمان به شرکت‌های بزرگ اقتصادی و توسعه‌گرا واگذار شده است افزود: یکی از این موسسات قرارگاه خاتم است که در جنوب کرمان روش‌های نوین آبیاری بسیار جدیدی را در حال اجرا دارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه بخش عمده کشاورزی ما در جنوب استان کرمان است گفت: قرارگاه خاتم در جنوب کرمان روش‌های نوین آبیاری بسیار جدیدی را در سطح مزارع کشاورزی در حال اجرا دارد که قابل تعمیم به سراسر کشور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید