کد خبر: ۴۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶- ۱۲:۱۵
قائم‌مقام دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه در گفت‌وگو با ایانا خبر داد:
قائم‌مقام دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه گفت: در حال حاضر استقبال از سمت تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه برای عرضه در بورس کالای ایران بالاست و تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه تمایل زیادی به عرضه در بورس کالا دارند.

قائم‌مقام دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه گفت: در حال حاضر استقبال از سمت تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه برای عرضه در بورس کالای ایران بالاست و تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه تمایل زیادی به عرضه در بورس کالا دارند.

سعید اصغری‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر افزود: عرضه جوجه یک‌روزه در بورس کالای ایران دارای مراحلی همچون اخذ کد معاملاتی، ارائه مدارک، پذیرش امیدنامه و عرضه است و در حال حاضر 11 شرکت در بورس کالا حضور دارند و 80 شرکت در صف ورود به بورس کالا و ارائه مدارک هستند.

وی با اشاره به اینکه درسال گذشته 790 هزار قطعه جوجه یک‌روزه در تالار فرعی بورس کالا عرضه شد، بیان کرد: با ورود این محصول به تالار اصلی بورس کالای ایران باید مدارک و مستندات بیشتری ارائه شود، این در حالی است که از سمت مزارع مرغداران گوشتی هم اقدامات خوبی برای گرفتن کد بورسی در حال انجام است که باید مراحل عرضه در بورس را طی کنند.

اصغری‌فرد ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت جوجه گوشتی با صادرات جزئی که صورت می‌گیرد 250 میلیون قطعه است که نیاز کشور را برآورده می‌کند، اما در حال حاضر 420 میلیون قطعه ظرفیت برای مرغداران گوشتی ثبت شده است که از این میزان 20 میلیون مرغداری‌های گوشتی بدون مجوز هستند و مابقی پروانه دارند.


۳۰۰ شرکت پرورش جوجه یک‌روزه در کشور ثبت شده است

به گفته قائم‌مقام دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه، در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مزرعه پرورش جوجه در کشور فعال است که توسط ۳۰۰ شرکت مدیریت می‌شوند؛ به بیان ساده‌تر ۳۰۰ شرکت پرورش جوجه یک‌روزه در کشور ثبت شده است که هر کدام تعدادی مزرعه دارند. همچنین از این ۳۰۰ شرکت تاکنون بیش از ۷۰ پرورش‌دهنده جوجه یک‌روزه برای عرضه محصولات‌شان در بورس کالا کد بورسی دریافت کرده‌اند که تعدادی از آن‌ها در مرحله پذیرش و تعدادی در مرحله ارائه امیدنامه خود به بورس هستند.

وی عنوان کرد: لذا زمانی که قیمت گوشت مرغ افزایش پیدا می کند، مرغدار احساس می‌کند که با جوجه‌ریزی با افزایش سود روبه‌رو می‌شود، لذا طبیعی است که تقاضا برای جوجه‌ریزی افزایش یابد که تقاضای زیاد برای خرید جوجه یک‌روزه از ابتدای بهمن سال گذشته سایه خود را روی صنعت انداخته و باعث رشد قیمت شده است.


اصغری‌فرد یادآور شد: با افزایش قیمت مرغ در ماه‌های اخیر تمهیداتی اندیشیده شده است تا این محصول در بورس کالا عرضه شده و مکانیزم کشف قیمت روشن و شفاف شده و قیمت عادلانه‌ای برای این محصول کشف شود.

وی با بیان اینکه با ورود این محصول به بورس کالا مکانیزم کشف قیمت شفاف شده است، تأکید کرد: با خارج شدن از بازار سنتی و نیز افزایش عرضه و رقابت برای این محصول در تابلوی بورس کالا، قیمت مرغ و جوجه یک‌روزه به تعادل می‌رسد، زیرا هیچ کدام از مزارع مرغ مادر راضی نیستند که قیمت این محصول در این وضعیت بماند.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

قائم‌مقام دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه خاطرنشان ساخت کرد: با گذشت یک ماه از عرضه جوجه یک‌روزه در بورس کالا پیش‌بینی می‌شود که با توجه به کشف قیمت عادلانه و شفاف در بورس کالای ایران، مزارع مرغ مادر برای ورود به این بورس تشویق شوند و رفته رفته بر حجم عرضه و معامله این محصول افزوده شود.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به مزیت‌های متعدد بورس کالا باید تقاضا به سمت بورس راهنمایی شود تا خریدار بداند که از کجا با قیمت مناسب می‌توانند جوجه را خریداری کنند./

S-960506-01

ارسال به دوستان
نسخه چاپی
عناوین مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار