Iranian Agriculture News Agency

اشتراک دانش و تحول روستایی در کنفرانس بین‌المللی همکاری‌های سه‌گانه و جنوب - جنوب ماه نوامبر در برزیلیا

تحول روستایی، رکن مرکزی تلاش‌های جهانی برای از بین بردن فقر و گرسنگی/ رشد اقتصادی به‌تنهایی برای نابودی فقر کافی نیست/ نرخ فقر برزیل از 35.8 درصد در سال 93 به 9 درصد تا سال 2013 کاهش یافت

سمینار تحول پایدار و همه‌جانبه روستایی با مشارکت صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی (IFAD) و وزارت برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه برزیل روز سه‌شنبه 25 ژوئیه امسال برگزار شد.

تحول روستایی، رکن مرکزی تلاش‌های جهانی برای از بین بردن فقر و گرسنگی/ رشد اقتصادی به‌تنهایی برای نابودی فقر کافی نیست/ نرخ فقر برزیل از 35.8 درصد در سال 93 به 9 درصد تا سال 2013 کاهش یافت

سمینار تحول پایدار و همه جانبه روستایی با مشارکت صندوق بین المللی توسعه کشاورزی 1 (IFAD) و وزارت برنامه ریزی، مدیریت و توسعه برزیل روز سه شنبه 25 ژوئیه امسال برگزار شد.

به گزارش ایانا از وبسایت "ایفاد"، دیوگو اُلیویرا (Dyogo Oliveira) ، معاون وزیر برنامه ریزی، مدیریت و توسعه برزیل و جورج آرباک (Jorge Arbache) ، وزیر امور خارجه، در این مراسم سخنرانی کردند.

گزارش توسعه روستایی 2 ( RDR ) سال 2016 و نشریه پرچمدار آی اف اِی دی، درخواستشان از سیاستگزاران و متخصصان توسعه برای پیروزی در جنگ جهانی علیه فقر را مجدداً به کار انداختند. این گزارش می گوید که تحول روستایی همه جانبه، رکن مرکزی تلاش های جهانی برای از بین بردن فقر و گرسنگی و ایجاد جوامعی یکپارچه و پایدار برای همگان است.

این گزارش درمی یابد که رشد اقتصادی به تنهایی برای نابودی فقر کافی نیست. دولت ها به سیاست های مناسب و سرمایه گذاری بر روی مناطق روستایی و فقیر، که اغلب حاشیه نشینان اند، نیازمندند و باید روستائیان را به جریان اصلی اقتصادی وارد کنند.

هدف این سمینار، اشتراک دانش و بحث های گسترده درباره موضوعات مرتبط با تحول روستایی همه جانبه و پایدار در برزیل، یادگیری از تجارب و مشخص کردن چالش های پیشرو است. همچنین فرصتی برای برجسته کردن موضوعاتی است که در کنفرانس برنامه ریزی شده بین المللی همکاری های سه گانه و جنوب- جنوب بیشتر مورد بحث قرار خواهد گرفت. آن کنفرانس را آی اف ای دی و برزیل در ماه نوامبر امسال در برزیلیا (Brasilia) برگزار خواهند کرد .

پیشرفت قابل ملاحظه برزیل برای کاهش فقر در طول 20 سال گذشته به طور گسترده ای شناخته شده است. نرخ فقر از 35.8 درصد در سال 1993 به 24.5 درصد در سال 2002 کاهش یافت و در طول دهه بعدی بیش از 9 درصد تا سال 2013 کاهش داشت. با وجود چنین دستاوردهای قابل توجهی، همچنان 18 میلیون نفر در سال 2013 در فقر زندگی می کردند که 9.7 میلیون نفرشان بسیار فقیر بودند و به عنوان مثال با درآمد روزانه 1.90 دلار امریکا زندگی می کردند. بنابراین، فقر همچنان در مناطق روستایی به شدت ریشه دارد؛ جایی که خرده کشاورزان، مهاجران اصلاحات ارضی، مردم بومی، زنان، جوانان و مارون ها (مردمی از نژاد آفریقا که به برزیل پناه آوردند) با چالش های شدید، اقتصادی، اجتماعی و مدنی روبه رو هستند.

در طول دهه های گذشته، دولت برزیل اقدامات مختلفی را برای ارتقاء تحول روستایی و کاهش فقر و رسیدن به گرسنگی صفر در این مناطق انجام داده است که از آن جمله برنامه های "برزیل بدون فقر" بود که در سال های 2002 تا 2011 به اجرا درآمد و علاوه بر آن برنامه های رفاه مشروط و قابل انتقال به صورت نقدی از جمله برنامه هایی مانند بولسا اسکولا (Bolsa Eskola) و بولسا فامیلیا (Bolsa Familia) -برنامه های رفاه اجتماعی- که در سطح فدرال در سال 2001 به اجرا درآمد. آن ها نمونه های موفقی بودند که نحوه غلبه این کشور بر چالش های بلند مدت و حتی ادغام مشکلات جدید با یکدیگر را نشان می دهد.

رویی بنفیکا (Rui Benfica) ، اقتصاددان بخش تحقیقات و ارزیابی اثرات آی اف اِی دی، یافته های اساسی این گزارش را ارائه کرد و مراسم با بحث های متعادل در پنلی توسط فرانسیسکو ریفشنیدر (Francisco Reifschneider) ، پژوهشگر ارشد شرکت دولتی تحقیقات کشاورزی برزیل 3 (EMBRAPA) ، دنبال شد.

پانوشت:

1. International Fund for Agricultural Development

2. Rural Development Report

3. Brazilian Agricultural Research Corporation

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید