Iranian Agriculture News Agency

تصمیم جدید بزرگ‌ترین شرکت اینترنتی جهان؛

گوگل کارمندان خود را از تغذیه با گوشت گاو دور می‌کند

شرکت گوگل به‌صورت تدریجی و پیوسته با اضافه کردن قارچ به همبرگرهای تولیدشده در رستوران‌هایش، گوشت کمتری به خورد کارمندان خود می‌دهد.

گوگل کارمندان خود را از تغذیه با گوشت گاو دور می‌کند

شرکت گوگل به‌صورت تدریجی و پیوسته با اضافه کردن قارچ به همبرگرهای تولیدشده در رستوران‌هایش، گوشت کمتری به خورد کارمندان خود می‌دهد.

به گزارش ایانا به نقل از Siliconbeat.com ، کاهش مصرف گوشت در کافه تریاهای شرکت گوگل بر اساس آخرین گزارش‌ها به‌منظور بهبود عادت‌های تغذیه‌ای صورت می‌گیرد و منوی غذاها را به‌صورت تدریجی به سبک غذاهای گیاهی تغییر می‌دهد. این تغییر ابتدا با افزایش میزان قارچ در همبرگرها از 20 به 50 درصد آغاز شد.

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که این شرکت به‌صورت مخفیانه در تلاش است تا کارمندان خود را با آن دسته از مواد غذایی تغذیه کند که پایه گیاهی داشته و کمتر حاوی گوشت است.

اسکات گامباستیانی، سرآشپز جهانی گوگل در این باره می‌گوید: "نباید انتظار داشت که تمام پرسنل از همان روز نخست، تغذیه با حبوبات و گیاهان را بپذیرند؛ زیرا این مردم بیشتر به مصرف گوشت قرمز عادت کرده‌اند و نمی‌توان خوردن گوشت سفید یا حتی ماهی بیشتر را به آنها تحمیل کرد، چه برسد به اینکه پروتئین موجود در غذا را با پروتئین‌های گیاهی جایگزین کنیم."

هنگامی که عوامل مجله Fast company (یک مجله مربوط به کسب و کار ماهرانه در آمریکا) از کافه تریاهای گوگل بازدید کردند، متوجه جهت‌گیری گوگل به‌صورت بی‌رحمانه در تنظیم فهرست غذاها شدند. این غذاها به‌طور ناگریزی پرسنل را مجبور به مصرف کمتر گوشت هدایت می‌کرد.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

فهرست به‌گونه‌ای تنظیم شده بود که برگرهای گیاهی در ابتدای منوی روزانه خودنمایی می‌کرد و گزینه انتخاب سوپ ویتنامی قبل از سوپ گوشت قرار داده شده بود. همچنین یک نمونه از غذاهای گیاهی به‌صورت اختصاصی به‌عنوان "بشقاب انرژی‌زا" مطرح شده و هرچه بیشتر گوشتخواران را به سمت آن متمایل می‌کند.

طبق گزارش این مجله، گوگل برای این طرز رفتار، دلایل و اهدافی را دنبال می‌کند که همگی در راستای پایداری محیط خواهد بود. این شرکت پذیرفته که سهم قابل توجهی از کربن تولیدشده در جهان به‌واسطه تولید پروتئین‌های حیوانی است؛ بنابراین سیاست، گوگل کاهش مصرف گوشت، لبنیات و تخم‌مرغ را در اولویت قرار داده است.

شرکت گوگل اعلام کرد که در سال گذشته پروژه خرید میوه و سبزیجات برای کارمندان ناکارآمد بود؛ زیرا از این طریق شرکت بیش از 300 هزار پوند ضرر کرد و بخش قابل توجهی از این محصولات یا به سطل زباله رفت یا تبدیل به کمپوست شد. البته شاید این موضوع به اعتراض کارمندان عصبانی از شرکت نیز مربوط باشد که آن داستان دیگری است.

بنابراین گوگل به طرح "پایانه‌های ردیابی زباله‌های مواد غذایی" وارد شده و قصد دارد از این طریق به کاهش تولید ضایعات کمک کند، زیرا این پایانه‌ها به تعیین مقیاس‌های غذایی مجهز هستند. این شرکت در گزارش سال 2015 خود اعلام کرد که کافه‌های گوگل در یک منطقه تنها بین 450 تا 550 پوند غذا را از رفتن به زباله‌ها نجات داده و از راه‌های مختلفی مانند ساخت غذاهای ترکیبی یا اهدای آنها به نیازمندان در این مسیر صرفه‌جویی کرده است. مسئولان گوگل معتقدند که این مقدار در سال 2016 به یک میلیون پوند خواهد رسید.

البته ابتکار عمل غول تکنولوژی جهان نه‌تنها برای محیط زیست و سلامت کارمندان مفید است، بلکه این موضوع به صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای شرکت نیز کمک می‌کند؛ زیرا آنها معتقدند که هزینه برای کاهش ضایعات و تأمین غذای هزاران کارمند با پایه گیاهی بسیار به‌صرفه‌تر از تأمین گوشت برای آنها است./

V-960507-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید