Iranian Agriculture News Agency

کاهش چشمگیر میزان سن زدگی گندم استان تهران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با مبارزه به موقع با سن در مزارع استان تهران، میزان سن زدگی محصول گندم برداشتی در سال زراعی جاری کاهش یافت.

کاهش چشمگیر میزان سن زدگی گندم استان تهران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با مبارزه به موقع با سن در مزارع استان تهران، میزان سن زدگی محصول گندم برداشتی در سال زراعی جاری کاهش یافت .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران،هرمز سعیدی با اعلام این خبر افزود: بنابر گزارش مرکز پژوهش های غلات در مورد وضعیت کیفی گندم استان های کشور، محصول گندم استان تهران درسال زراعی 96-95 از کیفیت مطلوبی برخوردار است .

وی ادامه داد: این گزارش نشانگر کاهش محسوس سن زدگی گندم استان نسبت به سال زراعی گذشته و بیانگر پیگیری های مجدانه ریاست سازمان و معاونت تولیدات گیاهی و نیز فعالیت شبانه روزی همکاران حفظ نباتات در ستاد و شهرستان های تابعه است .

سعیدی با بیان اینکه 73 هزار و 510 هکتار از اراضی استان درسال زراعی جاری زیرکشت غلات بوده ، گفت: 40 هزار و 650 هکتار از این میزان، زیر کشت گندم و 32 هزار و 860 هکتار تحت کشت جو بوده است .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به سطح مبارزه گفت: سطح مبارزه با سن مادر درمحصول گندم در سال زراعی جاری 30هزار و357 هکتار و در محصول جو 14هزار و 696 هکتار بوده است .

وی اضافه کرد: هم چنین مبارزه با سن پوره در 47 هزار و297 هکتار از اراضی زیر کشت غلات استان صورت گرفت که از این میزان 12 هزار و 164 هکتار مربوط به مزارع زیرکشت جو و 35 هزار و 133 هکتار مربوط به مزارع گندم استان است .

وی خاطر نشان کرد: مبارزه با علف های هرز و شته در کلیه مزارع تحت کشت کلزا انجام شده و کلزای تولیدی امسال استان تهران از کمیت و کیفیت خوبی نسبت به سال زراعی گذشته برخوردار است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید