Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر شبکه ملی تلویزیونی کشاورزی و مدیریت دانش در گفت‌وگو با ایانا خبر داد:

استفاده از وب‌کنفرانس (وبینار) ویژه مروجان پهنه‌های تولیدی برای نخستین‌بار/ ساخت 20 فیلم و انیمیشن ترویجی در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی

مدیرکل دفتر شبکه ملی تلویزیونی کشاورزی و مدیریت دانش معاونت ترویج جهاد کشاورزی گفت: این معاونت از یک ماه پیش استفاده از وب‌کنفرانس وبینار (Webinar) را برای نخستین‌بار در کشور آغاز و در این مدت دوره‌های بیماری‌های مهم گندم در ایران و روش‌های مدیریت آن‌ها، نهال سالم استاندارد و اصیل مرکبات، پرورش ماهی در قفس و ژل رویال زنبور عسل را از ساعت 18 تا 20 روزهای چهارشنبه برگزار کرده است.

استفاده از وب‌کنفرانس (وبینار) ویژه مروجان پهنه‌های تولیدی برای نخستین‌بار/ ساخت 20 فیلم و انیمیشن ترویجی در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی

مدیرکل دفتر شبکه ملی تلویزیونی کشاورزی و مدیریت دانش معاونت ترویج جهاد کشاورزی گفت: این معاونت از یک ماه پیش استفاده از وب‌کنفرانس وبینار ( Webinar ) را برای نخستین‌بار در کشور آغاز و در این مدت دوره‌های مدیریت زنگ گندم، پرورش ماهی در قفس و ژل رویال زنبور عسل را روزهای چهارشنبه برگزار کرده است.

علی‌مراد سرافرازی امروز در گفت‌وگو با ایانا با اشاره به سیاست‌های این معاونت در انتقال یافته‌های تحقیقاتی پژوهشگران به بهره‌برداران کشاورزی افزود: با توجه به فعالیت دوهزار و 500 محقق و عضو هیأت علمی در سازمان تات و هشت هزار مروج در یک هزار و 300 مرکز جهادکشاورزی در سراسر کشور نیاز به انتقال جدیدترین یافته های تحقیقات کشاورزی به کشاورزان با استفاده از ابزار نوین ارتباطی ضروری به شمار می رود.

وی بیان کرد: یکی از مؤثرترین ابزار ازتباطی استفاده از کنفرانس مجازی ( Web Conference ) برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات به‌صورت مجازی و تحت وب است. وبینار هم نمونه‌ای از این نوع وب‌کنفرانس محسوب می شود. کنفرانس مجازی توسط نرم‌افزارهای تحت وب و بدون تجهیزات خیلی خاص قابل اجراء بوده و مزیت آن هم به همین دلیل است.

مدیرکل دفتر شبکه ملی تلویزیونی کشاورزی و مدیریت دانش معاونت ترویج جهاد کشاورزی ادامه داد: عمده بخش‌های یک محصول که کنفرانس مجازی یا کنفرانس تحت وب را پوشش می‌دهد، شامل مشاهده ارائه (پرزنتیشن)، مشاهده دوربین ارائه‌دهنده و شرکت‌کنندگان، مشاهده صفحات وب، به اشتراک گذاری فایل‌ها، پرسش و پاسخ عمومی و خصوصی، استفاده از تخته سیاه مشترک، گفت‌وگو به‌صورت متنی و صوتی و چندرسانه‌ای می‌شود.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

سرافرازی با بیان اینکه مشهورترین انواع وب‌کنفرانس‌های مجازی، رایاهمایی (وبینار) و وب‌کست هستند، عنوان کرد: این معاونت از یک ماه پیش استفاده از وب‌کنفرانس مجازی وبینار را برای نخستین‌بار در کشور آغاز کرده و در این مدت دوره‌های بیماری‌های مهم گندم در ایران و روش‌های مدیریت آن‌ها، نهال سالم استاندارد و اصیل مرکبات، پرورش ماهی در قفس و ژل رویال زنبور عسل را از ساعت 18 تا 20 روزهای چهارشنبه که قبلاً به کشاورزان اعلام می‌شود، برگزار کرده است.

وی استفاده از کنفرانس مجازی تحت وب وبینار را برای بهره‌برداران کشاورزی آسان دانست و یادآور شد: در این شیوه نام کاربری ( username ) و کلمه عبور ( password ) به 50 نفر از مروجان مراکز جهادکشاورزی استان مورد نظر اعلام و زمان اجرای کنفرانس مجازی وبینار نیز به آنان گوشزد می‌شود. مروجان می‌توانند از گوشی تلفن همراه خود با محقق مربوط ارتباط برقرار و پرسش‌های خود را طرح کنند.

مدیرکل دفتر شبکه ملی تلویزیونی کشاورزی و مدیریت دانش معاونت ترویج جهاد کشاورزی اهمیت استفاده از کنفرانس مجازی وبینار را برای بهره‌برداران کشاورزی بسیار مهم اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: برای نمونه چنانچه در نقطه‌ای از میهنمان سرمازدگی رخ دهد یا دام‌ها دچار بیماری خطرناکی شوند، با استفاده از این سیستم و ارتباط سریع با محقق حوزه مربوط به راحتی جلوی خسارت گرفته می‌شود.

به گفته سرافرازی، در راستای بهره‌گیری از فناوری‌های نوین مبتنی بر ICT دوره آموزشی تحت وب (وبینار) ویژه مروجان مسئول پهنه‌های تولیدی مراکز جهاد کشاورزی استان‌های سراسر کشور با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و اطلاع‌رسانی کشاورزی از سوی این معاونت برگزار شده است.

وی در پایان با اشاره به راه‌اندازی تالار دانش و فنون کشاورزی و انتشار 30 عنوان نشریه ترویجی در معاونت ترویج کشاورزی تأکید کرد: تهیه و تولید 20 فیلم و تعدادی انیمیشن برای حوزه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی نیز از سوی این معاونت در دست اجراء است./

A-960508-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید