Iranian Agriculture News Agency

ایجاد 100 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در خراسان رضوی

مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال جاری حدود ۹۰۰ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در کشور ایجاد می شود که سهم خراسان رضوی در حدود ۱۰۰ صندوق است.

ایجاد 100 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در خراسان رضوی

مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال جاری حدود۹۰۰صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در کشور ایجاد می شود که سهم خراسان رضوی در حدود۱۰۰صندوق است.

به گزارش ایانا از سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، جلسه مشترک مدیران صندوق کار افرینی امید ومسئولین ترویج جهاد کشاورزی خراسان رضوی با حضور مدیر توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید کشور، مدیر صندوق کار آفرینی استان ، مدیر ترویج کشاورزی استان و کارشناس دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری، مسئولین ترویج جهاد کشاورزی شهرستان ها برگزار شد .

مدیر ترویج کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: در پی تفاهم نامه مشترک بین سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش جهاد کشاورزی با صندوق کار آفرینی امید خراسان رضوی، صندوق های اعتبارات خرد در سطح روستاهای استان به منظور اشتغال زنان روستایی ایجاد می شود .

محمد رضا قدسی افزود: در سال جاری حدود 900 صندوق در کشور ایجاد می شود که سهم خراسان رضوی در حدود 100 صندوق است.

وی بیان کرد: مدیریت ترویج کشاورزی خراسان رضوی با همکاری مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها و صندوق کار آفرینی امید در شهرستان های مورد نظر به این مهم دست خواهد یافت .

مدیر توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید کشورنیز در این جلسه گفت: حضور صندوق های اعتبارات خرد کمک می کند تا زمینه تسهیلات خرد با ضمانت آسان در روستاها فراهم شود .

همتی افزود: در سال های 94 و 95 تعداد 600 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در 15 استان کشور تشکیل شده که تسهیلات اعطایی به آنها ابتدا 15 میلیون تومان بوده که به 30 میلیون تومان افزایش یافته است .

وی ادامه داد: امیدواریم در سالهای 96 و 97 نیزتعداد 900 صندوق دیگر در 16 استان باقیمانده تشکیل شود .

کارشناس دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت نیز در این جلسه اظهار داشت: تشکیل صندوق اعتبارات خرد محلی پتانسیل خوبی است و به همدلی و همکاری فراوانی نیاز دارد و فرصت مغتنم برای یک کار موثر و مفید در کشور است .

قاسمی بر موضوعاتی مانند مشاوره های فنی و اجرایی، استفاده از مدرسین و کارگاه های آموزشی و پایش در اجرای برنامه تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی تاکید کرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید