Iranian Agriculture News Agency

از نگاه عکاس حرفه‌ای در ارتفاع 2000 پایی

چشم‌انداز فوق‌العاده از مزارع ماهی در یونان

سفر به یونان با دیدن خرابه های باستان، سواحل شاعرانه، و صخره های گسترده گره خورده است؛ اما این مفهوم برای عکاس حرفه ای برنهارد لانگ این گونه نیست، چراکه وی به قصد عکسبرداری ازمزارع پرورش ماهی به یونان سفر کرده است.

چشم‌انداز فوق‌العاده از مزارع ماهی در یونان

سفر به یونان با دیدن خرابه های باستان، سواحل شاعرانه، و صخره های گسترده گره خورده است؛ اما این مفهوم برای عکاس حرفه ای برنهارد لانگ (1) این گونه نیست، چراکه وی به قصد عکسبرداری ازمزارع پرورش ماهی به یونان سفر کرده است.

به گزارش ایانا از سایت "وایرد"، ماه گذشته، لانگ، عکاس حرفه ای از ارتفاع 2000 پایی عکس جالب هوایی از یک مزرعه دریایی در یونان را گرفت. او عاشق ساختار تکرار گونه قفس های مربع، دایره ای شکل شده که مجموعه ای بی نظیر را در آب های نیلگون مدیترانه پدید آورده است. وی می گوید: "آن ها مشابه طرح های انتزاعی و هندسی هستند."

یونان دارای بیش از 300 مزرعه آبزی پروری دریایی دارد که عمدتا در نزدیکی جزایر دودکانیز، ایونی و وابیه قرار دارند. در سال 2015، این صنعت حداقل 121 هزار تن ماهی از نوع sea bream ، باس اروپایی ( European bass ) و صدف تولید کرده است.

کشاورزان در شیلات ، به انتقال ماهیان به قفس های اقیانوس با دارابودن 400 فوت قطر و ظرفیت 330 تن ماهی اقدام می کنند. این ماهیان برای یک یا دو سال بالغ شده و به کشورهایی مانند ایتالیا، فرانسه و ایالات متحده آمریکا صادر می شوند.

این درحالی است که انتقادهایی به عملیات آبزی پروری در مورد رهاسازی زباله در محیط زیست و درمان ماهیان با آنتی بیوتیک که با ظهور باکتری های مقاوم به دارو مرتبط است، وارد شده است. لانگ معتقد است، کشاورزی در مقیاس بزرگ برای حیوانات رفاه فراهم نمی کند، این مجموعه چشم انداز زیبایی تشکیل داده و از نگاهی دیگر شاید این مساله آن قدرها هم زیبا نیست."

لانگ پس از دیدن عکس های زمینی دوستی در نروژ ، با آبزی پروری آشنا شد. این عکاس هوایی طی چند سال گذشته مستنداتی درباره چگونگی عکسبراری هوایی جمع کرد. همچنین با جستجوی گوگل وی دانست که یونان یکی از بزرگترین صنایع آبزی پروری در جهان را دارد، به طوری که پس از بررسی دقیق برخی تصاویر ماهواره ای، یک بلیط به مقصد آتن رزرو کرد.

وی در ماه گذشته در آتن به منظور عکسبرداری، یک پرواز 3 ساعته انجام داد. وی با دوربین پنتاکس (2) در حدود هزار و 500 عکس از 25 مزرعه پرورش ماهی گرفت .

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Bernhard Lang :عکاسی حرفه ای، که در مونیخ آلمان مستقر است. تخصص وی در عکاسی هوایی است. همچنین وی کار بر روی پروژه ای به نام " چشم انداز های هوایی " را از سال 2010 آغاز کرده است.

2- Pentax medium format DSLR straight

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید