Iranian Agriculture News Agency

کشت پنبه در پیشوا پس از 20 سال وقفه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا گفت: کشت گیاه پنبه پس از 20 سال وقفه در این شهرستان از سر گرفته شد.

کشت پنبه در پیشوا پس از 20 سال وقفه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا گفت: کشت گیاه پنبه پس از 20 سال وقفه در این شهرستان از سر گرفته شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، رضا عرب محمدحسینی گفت: با هماهنگی انجام شده با دفتر پنبه وزارت جهاد کشاورزی و پس از 20 سال، پنج هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پیشوا با بهره گیری از بذر اصلاح شده گلستان که مقاوم به کم آبی است زیر کشت محصول پنبه رفته است .

وی ادامه داد: کشت گیاه پنبه در سال های گذشته در مناطق جنوب شرق استان تهران از رونق خوبی برخوردار بود اما به دلیل مشکلاتی از جمله کمبود آب و روی آوردن کشاورزان به کشت گیاهانی نظیر گندم، جو و ذرت علوفه ای، تعداد کمی از کشاورزان نسبت به کشت این محصول اقدام می کردند .

عرب حسینی با بیان اینکه کشت پنبه اقتصادی و اشتغالزا بوده و محصول آن در بسیاری از صنایع قابل استفاده است، افزود : این گیاه نسبت به سایر محصولات از نیاز آبی کمتری برخوردار و زود بازده است و می تواند در تناوب محصولاتی نظیر غلات کاشته شود .

وی تصریح کرد : در دهه 60 که کشت پنبه در جنوب شرق استان تهران از رونق بسیاری برخوردار بود، مرکز تحقیقات پنبه کشور در شهرستان ورامین مستقر و محققانی نظیر دکتر بشر و دکتر نعمتی تحقیقات گسترده ای بر روی ارقام مختلف پنبه انجام دادند .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا خاطرنشان کرد: هنوز آثاری از نخستین کارخانه پنبه پاک کنی کشور در مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران مستقر در ورامین موجود است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید