Iranian Agriculture News Agency

موفقیت اصفهان در کشت پیاز به صورت GAP

برداشت پیاز طرح GAP در سطح دو هزار متر مربع از اراضی کشاورزی غرب استان با حضور گروه مشاوران سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی، مدیران شهرستان های فریدن، فریدونشهر و بویین انجام شد.

موفقیت اصفهان در کشت پیاز به صورت GAP

برداشت پیاز طرح GAP در سطح دو هزار متر مربع از اراضی کشاورزی غرب استان با حضور گروه مشاوران سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی، مدیران شهرستان های فریدن، فریدونشهر و بویین انجام شد .

پزشکی، مسئول سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در حاشیه این بازدید اظهار کرد: پیاز محصول پر مصرفی در سفره‌های غذایی خانواده‌ها است، تولید این محصول با استفاده از شیوه GAP باعث اطمینان بیشتر از سلامت جامعه خواهد شد، همچنین با استفاده از این دستور‌العمل میزان سموم مصرف شده و کود شیمیایی کنترل و به کم‌ترین میزان می‌رسد.

در این بازدید ترابیان، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی ومسئول تیم تدوین GAP نیز با اشاره به اهمیت تولید اقتصادی در بخش کشاورزی افزود: در فرآیند تولید، علاوه بر اهدافی چون تولید محصول خوب و مناسب برای مصرف کننده، صرفه اقتصادی برای کشاورزان هم لحاظ شده است.

وی در ادامه افزود: تولیدات GAP همه محصولات پر مصرف در حال تهیه است و در آینده شاهد تولیدات بیشتر محصولات پر مصرف به صورت پایلوت آزمایشی و سپس با ترویج آن در بخش، شاهد تولیدات سالم‌تر خواهیم بود.

رستمی، مدیر جهاد کشاورزی فریدن نیز دراین ارتباط گفت: سطح زیر کشت پیاز در غرب استان بالغ بر 1100 هکتار است که در شهرستان فریدن 850 هکتار آن کشت شده و برداشت 80 الی 85 تن در هکتاری این محصول را در این اراضی شاهد هستیم.

به گفته وی به دلیل سرمازدگی در شهرستان‌های تولید کننده نشاء پیاز، برداشت این محصول با کمی تاخیر انجام شده است که در حال حاضر قیمت پیاز در سطح متعادل تری را شاهد هستیم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید