Iranian Agriculture News Agency

در راستای آموزش ماهیگیران

مدرسه آبزی پروری در هند گشایش یافت

مدرسه آبزی پروری در موسسه ماهیگیری کییلش در استاپورا از منطقه مایوربهانج در ایالت اودیسا هند افتتاح شد. AFS، با همکاری ICAR-CIFA 1، در نظر دارد تا به کشاورزان علاقه مند به آبزی پروری، آموزش دهد.

مدرسه آبزی پروری در هند گشایش یافت

مدرسه آبزی پروری Aquaculture Field School (AFS) در موسسه ماهیگیری کییلش ( Kailash Fish Hatchery ) در استاپورا از منطقه مایوربهانج در ایالت اودیسا هند افتتاح شد. AFS ، با همکاری ICAR-CIFA (1)، در نظر دارد تا به کشاورزان علاقه مند به آبزی پروری، آموزش دهد.

به گزارش ایانا از سایت "نیو ایندین اکسپرس"، قرار است AFS به عنوان مرکز یادگیری برای کشاورزان فعالیت کند که می تواند مهارت های آن ها را در مدیریت منابع ، نگهداری و تغذیه، تشخیص بیماری، فرمولاسیون خوراک، کشاورزی یکپارچه، تجزیه و تحلیل خاک و آب و تکنولوژی شیوه های تولیدبرای بیش از 25 گونه ماهی از جمله ماهیان آب شیرین، توسعه دهد.

در همین راستا، ICAR-CIFA برترین اعضای هیات علمی، از جمله دانشمندان و کشاورزان پیشرو از آندرا پرادش، اودیسا و بنگال غربی را دعوت خواهد کرد.

SK Acharya ، معاون مدیر کل شیلات گفت: "اهداف AFS برای به اشتراک گذاشتن استعدادها / مهارت های کشاورزان و ارتقای دانش / فناوری ها با همکاری ICAR-CIFA ، برای دو برابر کردن تولید ماهی و درآمد آن ها است."

همچنین مرکز Skill Caravan ، از 15 جولای در بوبن هاور (شهر باستانی در ایالت اودیسا) آغاز به کار کرده است و با کشاورزان در زمینه مهارت / تکنیک های شان در زمینه تولید ماهی فعالیت می‌کند.

گفتنی است، در این مراسم، کمیساریای تولید محصولات کشاورزی، GK Dhal ؛ مقام رسمی از منطقه مایوربهانج، SK Meena ؛ مدیر ICAR-CIFA ، JK Sundaray ؛ مسئول شیلات منطقه، SK Ghadei و مشاور شورای توسعه ملی شیلات ( NFDB Glory Swarupa و در حدود 200 کشاورز از منطقه مایوربهانج ، بالاسور و بهادراک حضور داشتند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- ( CIFA) CENTRAL INSTITUTE OF FRESHWATER AQUACULTURE :موسسه آبزی پروری درهند

(ICAR) Indian Council of Agricultural Research : شورای تحقیقات کشاورزی هند

ICAR-CIFA : طرح آموزش ملی درباره مروارید آب شیرین برای توسعه کارآفرینی
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید