Iranian Agriculture News Agency

گرانی چند روز گذشته پیاز دست‌مایه طنز رسانه‌های اجتماعی شد

شوخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با پیاز

اگرچه در هفته‌های اخیر قیمت پیاز به سرعت رو به افزایش گذاشته بود و این موضوع به قول رسانه‌ها اشک مردم را درآورده، اما کاربران شبکه‌های اجتماعی به این موضوع از زاویه طنز نگاه می‌کنند.

شوخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با پیاز

اگرچه در هفته‌های اخیر قیمت پیاز به سرعت رو به افزایش گذاشته بود و این موضوع به قول رسانه‌ها اشک مردم را درآورده، اما کاربران شبکه‌های اجتماعی به این موضوع از زاویه طنز نگاه می‌کنند.

به گزارش ایانا از سایت انگلیسی زبان بی.بی.سی، افزایش شدید قیمت پیاز در ایران، موجی از حرف و حدیث‌های طنزآلود را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است. طبق این گزارش، قیمت پیاز که تا چندی پیش در ایران بین یک‌هزار تا یک‌هزار و 500 تومان (30 تا 39 سنت) بود، اکنون حدود چهارهزار و 400 تومان به فروش می‌رسد.

در همین راستا کاربراین شبکه‌های مجازی در این کشور به سرعت با استفاده از هشتک لاکچری، در این باره اقدام به انتشار جمله‌های طنزآمیز کردند و بحران پیاز، طی چند روز گذشته به سوژه اصلی این شبکه‌ها تبدیل شد.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

یکی از کاربران اینستاگرام، کارتونی را به اشتراک گذاشته که در آن غول چراغ جادو در مقابل علاءالدین ظاهر شده و از وی می‌خواهد تا آرزویش را بگوید. علاءالدین هم تنها یک کیلوگرم پیاز از این غول درخواست می‌کند؛ اما جالب اینجاست که در ابر تشکیل شده بالای سر چراغ جادو نوشته که "متأسفانه این آرزو در حد توانایی‌های من نیست!"

کاربر دیگری عکس قابل توجهی از یک کشاورز به اشتراک گذاشته که او را در میان گنجی از کیسه‌های پیاز نشان می‌دهد. یکی از کاربران نیز گفته "من اکنون 300 دلار دارم؛ مردد مانده‌ام که گوشی هوشمند بخرم یا 300 عدد پیاز!؟" یکی از ایرانیان هم در حساب توییتر خود با انتقاد از افزایش قیمت پیاز، با طنز تلخی نوشت: "مردم فقیر هنوز پراید سوار می‌شوند، بنابراین در این زمانه سخت که قیمت پیاز اوج گرفته، کمتر زنده می‌مانند!"

اما جالب‌ترین عکسی که شاید برای "بحران پیاز" در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، تصویر انگشتری است که نگین آن پیاز است؛ نگینی که معمولا از سنگ‌های قیمتی مانند الماس یا فیروزه برای آن استفاده می‌شود.

اخیرا اما مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی از کاهش سه‌هزار تا پنج‌هزار ریالی قیمت پیاز طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: قیمت پیاز در سطح عمده‌فروشی کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: این در حالی است که وزارت جهاد کشاورزی ایران متولی کنترل قیمت محصولات در بازار نیست؛ بنابراین قیمت بالای پیاز در سطح خرده‌فروشی‌ها ارتباطی با وزارت جهاد کشاورزی ندارد.

به گزارش بی.بی.سی، مدیرکل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی علت گرانی قیمت پیاز طی ماه‌های اخیر را کاهش سطح زیرکشت پیاز تابستانه به‌دلیل پایین بودن قیمت این محصول در تابستان سال گذشته و همچنین محدودیت منابع آبی عنوان کرد و به خبرگزاری رسمی ایرنا در آن کشور گفت: اکنون کشت تابستانه پیاز 1400 هکتار کاهش یافته است.

وی تولیدات کشاورزی را وابسته به اقلیم دانست و افزود: اکنون پیاز در چهار فصل سال تولید می‌شود، بنابراین برای محصولات تازه خوری در خارج از فصول مختلف چنین اتفاقی در کاهش و افزایش تولید می‌افتد؛ بنابراین باید بتوانیم تولید را با نیاز هماهنگ کنیم./

V-960513-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید