Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیته باغبانی به ایانا خبر داد:

تولید دوبرابری پسته ممتاز در زرند

هرچند به‌علت ریزگردها و تغییرات آب و هوایی شکوفه‌های پسته در باغ‌ها باز نشدند، اما تولید پسته ممتاز تا دوبرابر سال‌های قبل خواهد بود.

عضو کمیسیون باغبانی و عضو انجمن پسته کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: به‌علت تغییرات آب و هوایی به‌ویژه ریزگردها بخش قابل توجهی از درختان پسته شکوفه نداده و یا تبدیل به جوانه نشدند.

عظیم سلطان‌زاده افزود: با این وجود، تولید پسته ممتاز صادراتی زرند که دارای بهترین طعم و کیفیت در کشور است، دوبرابر سال‌های گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: بارش باران در اوایل سال تا حدودی باغ‌های تشنه پسته را سیراب کرد. اما برای باز شدن شکوفه‌ها تبدیل آنها به جوانه پسته علاوه بر باران کافی، گرمای آفتاب نیز نیاز است.

سلطان‌زاده ادامه داد: عده‌ای از کارشناسان علت شکوفه نکردن باغ‌های پسته را وجود گازهای صنعتی کارخانه‌های اطراف دانسته‌اند که هنوز اثبات نشده است.

تولید پسته در رفسنجان دوبرابر سال قبل خواهد بود

فعال بخش خصوصی تصریح کرد: هرچند تولید پسته در زرند تا حدودی کاهش یافته و تا 20 روز آینده که جوانه‌ها باز کنند، میزان تولید مشخص خواهد شد، اما بر اساس اطلاعات رسیده تولید پسته در رفسنجان دوبرابر سال‌های قبل خواهد بود.

وی یادآور شد: پسته ممتاز زرند که دارای 57 درصد مغز و 43 درصد پوست است، در منطقه زرند به اوج تولید خود رسیده و انواع پسته نظیر فندقی، احمدآقایی و کله‌قوچی در سایر مناطق تولید خوبی خواهند داشت./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

N-910321-02_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید