Iranian Agriculture News Agency

خرید 870 هزار تن گندم مازاد برمصرف از کشاورزان فارس/ مقام اول تولید گلرنگ در کشور

تا کنون بیش از 870 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان فارس خریداری شده است.

خرید 870 هزار تن گندم مازاد برمصرف از کشاورزان فارس/ مقام اول تولید گلرنگ در کشور

تا کنون بیش از 870 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان فارس خریداری شده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه برداشت در مناطق شمالی استان ادامه دارد و 5 هزار هکتار از اراضی گندم هنوز برداشت نشده است بنابراین پیش بینی می شود در خاتمه سال زراعی جاری بیش از 900 هزار تن گندم از کشاورزان در فارس خریداری شود.

احمد دهقان افزود: در سال زراعی 96-95 علیرغم اینکه پراکنش بارندگی مناسب نبوده است ولی با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و رعایت نکات فنی از جمله رعایت تاریخ کاشت، استفاده از بذور گواهی شده، استفاده از بذر کارها، اجرای طرح های امید و پارسل بندی و نظارت کارشناسان در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت شاهد پایداری تولید باشیم.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به تولید بذر گندم در استان فارس اشاره نمود و خاطر نشان کرد: تا کنون بیش از 46هزار تن گندم بذری از کشاورزان در سطح استان فارس خریداری شده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته بر اساس نیاز بذری شهرستان ها این بذور جهت کشت سال زراعی آتی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

دهقان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با توجه به حمایت های ویژه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در زمینه تولید محصول کلزا و سایر دانه های روغنی در سال زراعی جاری، شاهد رشد 6 برابری تولید کلزا در این استان بوده ایم و تا کنون بیش از 15 هزار و 300 تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است و خرید این محصول نیز کماکان ادامه دارد.

وی در ادامه به توسعه کشت گلرنگ در استان فارس اشاره کرد و بیان داشت: استان فارس تنها استانی در کشور بوده است که با پیگیری های انجام شده تا کنون بیش از 7هزار تن گلرنگ را از کشاورزان خریداری و در سامانه ثبت کرده است و از این نظر مقام اول سطح و تولید گلرنگ را در کشور در اختیار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید