Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خواستار شد:

حضور جدی دامپزشکان بخش خصوصی در قالب ایجاد کلینیک‌های تخصصی آبزیان

کلینیک‌های تخصصی آبزیان می‌توانند گامی مهم در راستای ارتقای کیفیت آبزی‌پروری در کشور بردارند.

حضور جدی دامپزشکان بخش خصوصی در قالب ایجاد کلینیک‌های تخصصی آبزیان

کلینیک‌های تخصصی آبزیان می‌توانند گامی مهم در راستای ارتقای کیفیت آبزی‌پروری در کشور بردارند.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان سازمان دامپزشکی کشور، نخستین جلسه هم اندیشی کلینیسین‌های آبزیان کشور با حضور رئیس سازمان دامپزشکی و معاون بهداشتی پیشگیری سازمان و جمعی از کلینیسین‌ها و متخصصان ذی‌ربط در محل سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

در این جلسه که در خصوص مشکلات مرتبط با بخش درمان آبزیان کشور تشکیل شد، به مواردی همچون تخصص و تجربه دامپزشکان دانش‌آموخته در خصوص بیماری‌های آبزیان، تسهیلات مورد نیاز جهت تشویق دامپزشکان بخش خصوصی جهت احداث کلینیک‌های آبزیان، مشکلات درمان توسط افراد فاقد صلاحیت، مصرف بدون ضابطه دارو و آنتی‌بیوتیک در مزارع پرورش بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در ادامه جلسه مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی کشور به اهمیت رعایت مسائل بهداشتی دامپزشکی از یک سو و محدودیت‌های منابع آب‌های داخلی، توجه به توسعه منابع دریایی و پرورش ماهی در قفس و تولید فرآورده‌ها و محصولات سالم و بهداشتی آبزیان پرداخت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جمع‌بندی سخنان خود به اولویت‌های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت دام‌ ( OIE ) ، تغییرات اقلیمی و اثرات آن بر تولید آبزیان پرداخت و خواستار حضور جدی دامپزشکان بخش خصوصی در قالب ایجاد کلینیک‌های تخصصی آبزیان و ایفای نقش پر رنگ مسئولان فنی بهداشتی در انجام وظایف محوله و ارتقای دانش تشخیص بیماری‌های آبزیان در مراکز علمی و بخش خصوصی شد.

در پایان پس از طرح نقطه نظرات از سوی حاضران، مواردی از جمله اصلاح ساختار آموزش عالی کشور در بهداشت و بیماری‌های آبزیان، توجه جدی به ایفای نقش مسئولان فنی بهداشتی مزارع آبزی پروری کشور، توسعه و ارتقای سطح آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌های بخش‌های تشخیصی اعم از دولتی و خصوصی، نگاه ویژه به درمانگاه‌ها‌ی تخصصی آبزیان جهت اعطای امتیاز واگذاری، تامین داروهای تخصصی و تدوین پروژه تحقیقاتی متناسب با این حوزه مورد تاکید قرار گرفت./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید