Iranian Agriculture News Agency

در دیدار امروز وزیر جهاد کشاورزی و همتای سورینامی در تهران اعلام شد:

آمادگی ایران برای کشت فراسرزمینی در سورینام

وزیر کشاورزی، دامپروری و شیلات سورینام از نیاز این کشور به کود و همچنین سرمایه گذاری در زمینه افزایش تولید برنج و دام خبر داد. وزیر جهاد کشاورزی ایران نیز آمادگی کشور را برای انتقال دانش و تولید مشترک در زمین های آن کشور اعلام کرد.

آمادگی ایران برای کشت فراسرزمینی در سورینام


وزیر کشاورزی، دامپروری و شیلات سورینام از نیاز این کشور به کود و همچنین سرمایه گذاری در زمینه افزایش تولید برنج و دام خبر داد. وزیر جهاد کشاورزی ایران نیز آمادگی کشور را برای انتقال دانش و تولید مشترک در زمین های آن کشور اعلام کرد.

به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی، «سوئرش الگویه» که برای شرکت در آیین تحلیف رییس جمهوری به تهران سفر کرده است، در دیدار با همتای ایرانی خود تاکید کرد در سورینام زمین های کشاورزی رها شده وجود دارد که علت اصلی آن قدیمی بودن تجهیزات کشاورزی است.
وی افزود: ما با توجه به منابع آبی زیاد به دنبال سرمایه گذاری در بخش برنج و دام هستیم.
مقام سورینامی از برنامه های این کشور برای تقویت زیرساخت های کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: ایران می تواند در افزایش تولید برنج به ما کمک کند که در نهایت به اشتغالزایی و افزایش درآمد کشاورزان منجر می شود.
وی ظرفیت سالیانه صادرات برنج سورینام را 100 هزار تن و عملکرد تولید در هر هکتار را 6.8 تن عنوان کرد و گفت: ما قصد داریم سال آینده ظرفیت صادرات برنج را به 150 هزار تن برسانیم.
الگویه همچنین تاکید کرد سورینام به کود کشاورزی نیاز دارد و افزود: ایران تولیدکننده کود اوره و سایر کودهای کشاورزی است که امیدواریم بتوانیم این قسمت از نیاز بخش کشاورزی خود را از ایران تامین کنیم.

آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در زمین های کشاورزی رها شده سورینام
وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به سرمایه گذاری های کلان کشور ما در بخش تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، گفت: ایران برای همکاری های مشترک در زمینه تحقیقات و آموزش ظرفیت ها و قابلیت های زیادی دارد.
«محمود حجتی» برای سرمایه گذاری در زمین های کشاورزی رها شده سورینام اعلام آمادگی کرد و افزود: با انعقاد قراردادهای قابل قبول اقتصادی حاضریم در این زمین ها برای کشت محصولات اساسی سرمایه گذاری کنیم و کشاورزان شما و سرمایه گذاران ما تولید مشترک داشته باشند.
وی یادآوری کرد: ما در مناطق دارای بیش از یک هزار میلی متر بارندگی سالانه نزدیک به 2میلیون و 200 هزار تن برنج سفید برداشت می کنیم. البته با توجه به نیاز سه میلیون تنی کشور، سالیانه نزدیک به 700 تا 800 هزار تن واردات برنج داریم.
وی، افزایش تولیدات کشاورزی در ایران را ناشی از افزایش بهره وری عنوان کرد و گفت: در زمینه مکانیزاسیون و آب و خاک، تجهیزات و تجربه های زیادی داریم و می توانیم آن را در اختیار سورینام قرار دهیم.
به گفته وی، ایران همچنین در تولید پسته رتبه برتر جهان را دارد و با تولید سالیانه یک میلیون تن خرما، رتبه نخست جهانی را به خود اختصاص داده است.
جمهوری سورینام کوچک‌ترین کشور آمریکای جنوبی به پایتختی «پاراماریبو» است.
اقتصاد سورینام تحت تاثیر صنایع بوکسیت قرار دارد که بیش از 15 درصد تولید ناخالص داخلی و 70 درصد درآمد صادرات را تامین می‌کند. سایر اقلام صادراتی این کشور شامل شکر و قند می‌شود.
سورینام دارای مخازن نفت و طلاست و حدود یک چهارم مردم آن در بخش کشاورزی کار می‌کنند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید