Iranian Agriculture News Agency

صادرات محصولات ارگانیک روسیه به کشورهای اروپایی

کشورهای غربی خواهان محصولات ارگانیک روسیه هستند

کشورهای اروپایی آماده افزایش خرید محصولات ارگانیک روسیه هستند. این در حالی است که اخیرا اتحادیه کشاورزی ارگانیک درخواستی از انجمن خاک انگلستان برای عرضه محصولات ارگانیک از فدراسیون روسیه دریافت کرده است.

کشورهای غربی خواهان محصولات ارگانیک روسیه هستند

کشورهای اروپایی آماده افزایش خرید محصولات ارگانیک روسیه هستند. این در حالی است که اخیرا اتحادیه کشاورزی ارگانیک (1) درخواستی از انجمن خاک انگلستان برای عرضه محصولات ارگانیک از فدراسیون روسیه دریافت کرده است.

به گزارش ایانا از سایت "اگرو اینفو"، همچنین درخواست های مشابه از طرف معامله گران هلندی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی دریافت شده است. لازم به ذکر است که پیش از این چنین میزان درخواست از سوی کشورهای غربی مشاهده نشده بود.

در حال حاضر، اتحادیه کشاورزی ارگانیک، وزارت کشاورزی و وزارت توسعه اقتصادی به طور مشترک در بررسی پتانسیل صادرات محصولات ارگانیک داخلی مشارکت دارند. تا به امروز، با توجه درخواست ها، محصولات ارگانیک به 20 کشور بزرگ مصرف کننده ارسال شده در عین حال پاسخ هایی از سوی کانادا و انگلستان هم دریافت شده است.

به گفته سرگئی کورشونو ، رئیس هیأت مدیره اتحادیه، محصولات از جمله دانه ها (حبوبات) و لوبیا در بازارهای خارجی بیشترین تقاضا را دارند. همچنین از دیگر محصولات می توان به گندم، ذرت، سویا، جو، چاودار، گندم اممیر (2)، ، لوپین (3)، و کلزا و کتان اشاره کرد.

این کارشناس توضیح می دهد: "علاقه به محصولات ارگانیک روسیه از سوی معامله گران خارجی رو به افزایش است؛ این درحالی است که در ده سال گذشته بازار جهانی ارگانیک به طور پیوسته دارای رشد سالانه 5 تا 15 درصد بوده است."

وی افزود: "در حالی که مناطق گواهی شده با سرعت بیشتری رشد می کنند. در همین حال، در روسیه حدود 20-40 میلیون هکتار زمین وجود دارد که بیش از پنج سال باروری (کود دهی ) نداشته اند ، درعین حال 38 درصد ذخایر هوموس (4) جهان و 20 درصد آب شیرین در آن ها متمرکز شده است. که این می تواند یک پتانسیل فوق العاده برای توسعه کشاورزی ارگانیک به شمار آید."

گفتنی است، بر اساس پیش بینی های کارشناسان، حجم صادرات محصولات ارگانیک روسیه در چهار تا پنج سال آینده به 5 میلیارد دلار افزایش می یابد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Union of Organic Agriculture

2- emmer wheat : نوعی گندم که به خصوص در ایتالیا شناخته می شود.

3- از خانواده لگوم‌ها است که در مناطق امریکای شمالی و جنبی و عمدتا به خاطر دانه‌‌های خوردنی آن پرورش داده می‌شود.

4- خاک ‌ها معمولاً دارای یک نوع مواد آلی کربن‌دار تیره رنگی هستند که هوموس نامیده می‌شوند و از بقایای گیاهان بوجود می‌آید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید