Iranian Agriculture News Agency

دولت هند مصوبات پلت فرم تحقیقات کشاورزی بریکس را تصویب کرد/ توسعه پایدار کشاورزی و کاهش فقر از طریق همکاری های استراتژیک در کشورهای عضو بریکس ارتقا خواهد یافت

کمیته کابینه امور اقتصادی دوم آگوست 2017، موافقت نامه را که توسط هند و دیگر کشورهای بریکس (بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) برای ایجاد یک پلت فرم تحقیق کشاورزی امضا شده بود، تصویب کرد.

دولت هند مصوبات پلت فرم تحقیقات کشاورزی بریکس را تصویب کرد/ توسعه پایدار کشاورزی و کاهش فقر از طریق همکاری های استراتژیک در کشورهای عضو بریکس ارتقا خواهد یافت

کمیته کابینه امور اقتصادی (1) دوم آگوست 2017، موافقت نامه را که توسط هند و دیگر کشورهای بریکس (بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) برای ایجاد یک پلت فرم تحقیق کشاورزی امضا شده بود، تصویب کرد.

بنا بیانیه رسمی ، در اکتبر سال گذشته، تفاهم نامه ای برای ایجاد پلت فرم در زمینه تحقیقات کشاورزی(2) توسط وزرای خارجه کشورهای بریکس در هشتمین اجلاس بریکس در گوا امضا شد.

بنا به این بیانیه، توسعه پایدار کشاورزی و کاهش فقر از طریق همکاری های استراتژیک در زمینه کشاورزی برای تامین امنیت غذایی در کشورهای عضو بریکس ارتقا خواهد یافت.

BRICS-ARP ، به عنوان یک پلت فرم جهانی برای توسعه پایدار مبتنی بر علم به منظور از بین بردن گرسنگی، کمبود تغذیه، فقر و نابرابری، به ویژه درآمد میان کشاورزان و غیرکشاورزان و افزایش تجارت کشاورزی، کشاورزی زیست محیطی و کشاورزی مقاوم در برابر آب و هوا عمل خواهد کرد.

تشکیل مجمع تحقیقات کشاورزی بریکس توسط نارندرا مودی، نخست وزیر هند در هفتمین اجلاس بریکس در تاریخ 9 ژوئیه 2015 در اوفا روسیه ، پیشنهاد شد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Cabinet Committee on Economic Affairs

2- agriculture research platform (ARP)

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید