Iranian Agriculture News Agency

براساس تحقیقات منتشر شده در مجله "ارتباطات طبیعت" اعلام شد

نیاز به تغییر در شیوه‌های کشاورزی برای هماهنگی با تغییرات آب و هوایی/زمستان‌های گرم فسفر بیشتری را به اقیانوس‌ها منتقل می‌کنند

براساس پژوهشی که به سرپرستی تیم دانشگاه لانکستر (Lancaster) منتشر شد، تغییرات عمده در شیوه های کشاورزی ضروری است تا افزایش از دست دادن مواد مغذی به دلیل تغییرات آب و هوایی جبران شود.

نیاز به تغییر در شیوه‌های کشاورزی برای هماهنگی با تغییرات آب و هوایی/زمستان‌های گرم فسفر بیشتری را به اقیانوس‌ها منتقل می‌کنند

براساس پژوهشی که به سرپرستی تیم دانشگاه لانکستر ( Lancaster ) منتشر شد، تغییرات عمده در شیوه های کشاورزی ضروری است تا افزایش از دست دادن مواد مغذی به دلیل تغییرات آب و هوایی جبران شود.

به گزارش ایانا از سایت "ساینس دیلی"، برای مبارزه با وقایع تکرارشونده و به شدت آسیب زننده که زمین های کشاورزی را خالی از خاک و مواد غذایی می کند، کشاورزان در حال پیشبرد اقدامات لازم برای حفظ این دارایی ها در جایی هستند که مورد نیاز است.

اما در مقاله جدیدی در مجله ارتباطات طبیعت ( (Nature Communications ، پژوهشگران مواد مغذی را که از زمین های کشاورزی بر روی زمین جاری می شود مورد بررسی قرار دادند و هشدار دادند که به دلیل تغییرات آب و هوایی از دست رفتن فسفر در حال افزایش است، مگر این که این مسئله با ایجاد تغییرات عمده در شیوه های کشاورزی کاهش یابد.

این تغییرات می تواند شامل استفاده مدبرانه تر از کودها از جمله استراتژی هایی برای استفاده موثرتر از فسفر خاک یا اقدامات فیزیکی برای کاهش ازدست رفتن مواد مغذی زمین های کشاورزی شود.

پروفسور هایگراث از مرکز محیط زیست لنکستر، شورای تحقیقات محیط زیست سه ساله و طرح پژوهشی DEFRA را رهبری می کند.

او می گوید: "زمستان های گرمتر و مرطوب تر که برای آینده پیش بینی می شود منجر به انتقال فسفر بیشتری از زمین های کشاورزی به رودخانه ها و در نهایت اقیانوس ها می شود. اگرچه کشاورزان درحال حاضر آنچه برای جلوگیری از این تلفات از دستشان بر می آیند انجام می دهند، اقدامات فعلی برای جبران این افزایش تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی کافی نیستند."

"این مقاله باید به سیاست گزاران و دولت هشدار دهد که به کشاورزان کمک و از آن ها حمایت کنند چراکه آن ها به دستیابی به مقیاس تغییرات کشاورزی که ممکن است برای هماهنگ شدن با افزایش آلودگی ناشی از تغییرات آب و هوایی ضروری باشد نیاز پیدا خواهند کرد."

مواد غذایی مانند فسفر و نیتروژن برای رشد محصولات و حیوانات ضروری هستند اما بسیاری از مواد مغذی باعث رشد شکوفه های جلبک ها در رودخانه ها و دریاچه ها می شوند. این مسئله باعث خفگی ماهی ها و سایر ارگانیسم ها می شود و نیاز به احیای پرهزینه ی شرکت های آبرسانی دارد.

کودهای حیوانی و گیاهی که در جریان طوفان ها شسته می شوند، با بیش از ۶۰ درصد نیتروژن و ۲۵ درصد فسفر منبع اصلی مواد مغذی هستند که از زمین های کشاورزی وارد رودخانه های ما می شوند .

این پژوهش منتشر شده در قالب مقاله، آخرین پیش بینی های آب و هوایی از مرکز مت آفیس هدلی ( met office Hadley centre ) از جمله یک مدل آب و هوایی با وضوح بالا برای انگلستان را با دو مدل انتقال فسفر با پیچیدگی های مختلف را با یکدیگر ترکیب کرده است. این پیش بینی ها هم عدم اطمینان در داده ها و هم تغییرات طبیعی سالانه در آب و هوا را با یکدیگر ترکیب کرده است.

دکتر پیت فالون از این مرکز، که سرپرستی مدل سازی آب و هوا را برعهده دارد می گوید: "در این پروژه آخرین مدل های آب و هوایی با وضوح بالا در کنار آخرین پیش بینی های آب و هوایی UKCP09 مورد استفاده قرار گرفته است. با این که شدت بارندگی توسط این مدل های آب و هوایی با وضوح بالا بسیار واقع بینانه پیش بینی شده بود، این طوفان ها تغییر اساسی در از دست رفتن فسفر در فصل تابستان ایجاد نکردند. بنابراین مطالعه ما نشان می دهد که عامل اصلی که موجب افزایش از دست رفتن فسفر در آینده می شود افزایش پیش بینی شده در بارش زمستانی است."

مترجم: بهاران پدرام

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید