Iranian Agriculture News Agency

نهاوندیان به حجتی نامه نوشت؛

رسیدگی به مطالبات بخش دامپزشکی + تصویر نامه

رئیس دفتر ریاست جمهوری، با ارسال نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی، خواستار رسیدگی به مطالبات دامپزشکان شد.

رسیدگی به مطالبات بخش دامپزشکی + تصویر نامه

رئیس دفتر ریاست جمهوری، با ارسال نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی، خواستار رسیدگی به مطالبات دامپزشکان شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، در تاریخ 19 تیر امسال، رئیس سازمان نظام دامپزشکی ایران، در نامه‌ای مفصل به رئیس‌جمهور، ضمن اشاره به نقش پررنگ دامپزشکی در تأمین سلامت جامعه و گستردگی کارهای اجرایی این بخش، از این مقام مسئول خواست تا به مطالبات و درخواست‌های بخش دامپزشکی رسیدگی شود.

محمدرضا صفری، رئیس این سازمان در نامه خود مطالبات دامپزشکان را در شش بند اصلی تقسیم‌بندی کرده و از رئیس دولت خواسته بود تا رسیدگی به موارد گفته شده را در اولویت قرار دهد. در بخشی از این نامه آمده بود: "اکنون متأسفانه حاکمیت یک فضای انحصاری در تخصیص اعتبارات برای بخش سلامت، عملاً موجب کاهش بهره‌وری و آسیب رساندن به ساختار اهداف کلان و یکپارچه نقشه سلامت کشور شده است. بروز بیماری‌های نوپدید و بازپدید مانند تب کریمه کنگو و آنفلوآنزای پرندگان که جوامع انسانی و دامی را مشترکا مورد تهدید قرار می‌دهد، پیامد تلخ به فراموشی سپرده شدن جایگاه دامپزشکی و دامپزشکانی است که قابل دفاع‌ترین عملکرد را در صیانت از اقتصاد و امنیت ملی داشته‌اند. خانواده بزرگ دامپزشکی از دولت دوازدهم انتظار دارد با تعیین سهم برنامه‌های بهداشت دام در نظام سلامت کشور و تخصیص اعتبارات لازم، به تثبیت فضای همکاری‌های بین بخشی و عدالت در ارائه خدمات سلامت محور عنایت ویژه داشته باشد."

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

در بند سوم این نامه آمده بود: "عدم امنیت شغلی و نامطلوب بودن محیط کسب و کار در بخش غیردولتی، نرخ بالای بیکاری در گروه تحصیلی دامپزشکی و پذیرش بی‌رویه دانشجو و بالتبع افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان نگرانی‌های بسیار جدی را در مورد آینده حرفه دامپزشکی به وجود آورده است."

اتفاقا این موضوع، مقوله‌ای است که در هفته گذشته توسط رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز مطرح شد. مهدی خلج در این ارتباط گفت: "تعداد زیاد دانش‌آموختگان دامپزشکی مسئله‌ای است که هم محتوای آموزشی و هم مهارت‌های کاربردی را تحت تأثیر قرار داده و از کیفیت هر دو می‌کاهد. در حالی که اگرچه طبق برآوردهای صورت گرفته، نیاز کشور به دانش‌آموختگان این رشته بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر است، اما اکنون سالانه بیش از یک‌هزار نفر دامپزشک از دانشگاه مدرک می‌گیرد."

قرار گرفتن حرفه دامپزشکی در فهرست گروه شغلی سخت و زیان‌آور، توسعه مراکز بهداشتی-درمانی دامپزشکی بخش غیردولتی، فراهم شدن امکان دسترسی عادلانه جوامع روستایی و عشایری به خدمات دامپزشکی و برخورداری از امکانات و اختیارات مکفی دامپزشکی برای به ظهور رساندن رسالت تاریخی این بخش از درخواست‌های دیگر رئیس سازمان نظام دامپزشکی بود.

در همین راستا محمد نهاوندیان، رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در نامه‌ای خطاب به محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، ضمن اشاره به پیشنهادها و مطالبات بخش دامپزشکی از دولت، خواستار بررسی و رسیدگی وی به این موضوع و اعلام نتیجه اقدامات انجام گرفته در این باره شد./

V-960516-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید