Iranian Agriculture News Agency

سازمان بین‌المللی مالی (IFC) با همکاری سایر سازمان‌ها در میانمار انجام می ‌دهد

بهره بردن از روش‌های درست کشاورزی راهکاری برای استفاده درست از نهاده‌های کشاورزی

IFC، عضو گروه بانک جهانی با حمایت وزارت توسعه امور بین‌الملل بریتانیا، وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا و دولت ژاپن، به همراه وزارت کشاورزی، دامداری و آبیاری میانمار برای اجرای پروژه اصلاح نهاده‌های کشاورزی در میانمار همکاری می‌کنند.

بهره بردن از روش‌های درست کشاورزی راهکاری برای استفاده درست از نهاده‌های کشاورزی

IFC ، عضو گروه بانک جهانی با حمایت وزارت توسعه امور بین الملل بریتانیا DFID) )، وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا ( DFAT ) و دولت ژاپن، به همراه وزارت کشاورزی، دامداری و آبیاری میانمار MoALI) ) برای اجرای پروژه اصلاح نهاده های کشاورزی ( Agriculture Inputs Reform Project ) در میانمار همکاری می کنند.

به گزارش ایانا از سایت " میزیما IFC در بیانیه ای اعلام کرد هدف این پروژه افزایش بهره وری، افزایش درآمد و بهبود مهارت، دانش و کیفیت در بخش کشاورزی است.

در یک کارگاه یک روزه که در زمینه فعالیت های درست کشاورزی ( GAP )(1) توسط IFC و MoALI در نیوآنگ شو برگزار شد، 300 شرکت کننده - از جمله 200 کشاورز گوجه فرنگی کار شرکت داشتند که درباره نحوه بهبود و کاهش استفاده از مواد شیمیایی در مزارع شناور (2) در دریاچه اینله ( Inle ) صحبت شد.

این رویداد، نتیجه تلاش IFC برای حمایت از GAP و محافظت از دریاچه اینله، با هدف یافتن راه حل هایی برای بهبود روش های پایدار کشاورزی و اطمینان از این که دریاچه همچنان به عنوان منبع درآمد ساکنان محلی باشد، برگزار شد.

این درحالی است که گوجه فرنگی محصول اصلی منطقه دریاچه اینله است که درعین حال باعث افزایش مصرف کود و آفت کش ها شده به طوری که تأثیرات منفی بلندمدتی روی کیفیت آب دارد. علاوه بر کشاورزی و ماهیگیری به عنوان صنایع کلیدی محلی، حدود 252 هزار گردشگر بین المللی و 400 هزار گردشگر داخلی در سال 2016 از دریاچه اینله دیدن کردند و باعث درآمد و اشتغالزایی برای ساکنان محلی شدند. بنابراین حفاظت از دریاچه در رشد پایدار بخش گردشگری منطقه نقش مهمی دارد.

دکتر یی تینت تون، مدیر کل دپارتمان کشاورزی گفت: "اکثر کشاورزان در مورد استفاده از آفت کش ها به گونه ای امن و پایدار دانش کمی دارند. آن ها مواد شیمیایی را بدون بهره بردن از وسایل اندازه گیری، ترکیب می کنند که این نه تنها خطرات بالقوه بهداشتی را به همراه دارد، بلکه باعث آلودگی آب و خاک، گیاهان و ماهی ها هم می شود."

وی افزود: "از این رو، کشاورزان باید برای یادگیری نحوه استفاده از مواد شیمیایی به گونه ای پایدار آموزش ببینند. MoALI از اجرای GAP برای کشاورزان گوجه فرنگی در دریاچه اینله پشتیبانی می کند تا کشاورزی، ماهیگیری و گردشگری همچنان بتوانند به معیشت مردم این منطقه کمک کنند."

لازم به یادآوری است که این کارگاه تجارب کشاورزان شرکت کننده در برنامه GAP را برای کاهش استفاده از مواد شیمیایی و بهبود بهره وری تولید از طریق روش های زیست محیطی به اشتراک گذاشت.

این درحالی است تقاضا برای محصولات با کیفیت بالا همچون گوجه فرنگی ، به ویژه در سوپر مارکت های اصلی، مشاهد می شود، جایی که آماده دریافت محصولات با کیفیت GAP هستند.

در این رویداد، کشاورزان به برنامه های کاربردی معرفی شدند که می تواند به آن ها کمک کند تا مدیریت مالی و نهاده ها را بهبود بخشند و بتواند از محصولات کشاورزی در منطقه نایانگ شو حمایت کند.

ویکرام کومار، مدیر کل امور کشور میانمار در IFC ، گفت: " با داشتن منابع فراوان زمین و آب ، کشاورزی میانمار دارای مزیت نسبی قابل توجه است. در همین راستا، این منابع باید به خوبی مدیریت شوند تا پایدار بودن این بخش را در درازمدت تامین کند و همچنین از سلامت و ایمنی مردم اطمینان حاصل شود."

وی افزود:"ما بسیار خوشحال هستیم که از تلاش های Moali برای ایجاد GAP در منطقه دریاچه اینله حمایت می کنیم و از وزارتخانه در سطح ملی برای بهبود بخشیدن مقررات زیست محیطی، استانداردها ، استفاده از نهاده ها برای سایر محصولات کشاورزی مانند برنج و کنجد پشتیبانی می کنیم."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Good Agriculture Practices

2- Floating farms : این شیوه در مناطق طوفان پذیر و سیل گیر، شهرهای ساحلی حاشیه خلیج ها استفاده می شود و این امکان را به وجود می آورد تا از شرایط منطقه ای و تغییرات اقلیمی به خوبی بهره گرفته شود و اراضی معمولی برای سایر امور اقتصادی به کار رود. این نوع مزارع به صورت شناور بر سطح آب ها ساخته می شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید