Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت فرآوری کشاورزی در کنیا:

"بلاک چین"، زنجیره تامین کشاورزی و مواد غذایی را تسریع می‌کند

کیمانی مبوگوا، مدیر عامل شرکت گرینزپک Greenspec، یک شرکت فرآوری کشاورزی کنیایی اعلام کرد، فناوری بلاک چین توانسته است کشاورزی را به شدت تغییر دهد.

"بلاک چین"، زنجیره تامین کشاورزی و مواد غذایی را تسریع می‌کند

کیمانی مبوگوا، مدیر عامل شرکت گرینزپک Greenspec ، یک شرکت فرآوری کشاورزی کنیایی اعلام کرد، فناوری بلاک چین (1) توانسته است کشاورزی را به شدت تغییر دهد.

به گزارش ایانا از سایت " cryptocoinsnews "، کیمانی مبوگوا به تازگی در مراسم راه اندازی تبادل بیت کوین از سوی شرکت بلفریکس کنیا (2) در ویلا رزا کمپینسکی، نایروبی، کنیا، توضیح داد: " کشاورزی می تواند از مزایای این تکنولوژی برخوردار شود."

کیمانی، برای ارتقاء سویا و کشاورزی حفاظتی در کنیا شناخته شده است وی باور دارد که بخش کشاورزی می تواند توسط بلاک چین متحول شود.


او گفت: "بلاک چین ، پتانسیل بزرگی در سه زمینه اصلی کشاورزی دارد که شامل مدیریت در زمان واقعی، زنجیره عرضه و امورمالی و پرداخت از طریق تلفن همراه است."

کیمانی مبوگوا ، در مراسم راه اندازی بلفریکس کنیا

زنجیره عرضه غذایی

او توضیح داد: "تقاضای مصرف کنندگان برای غذاهای سالم و ارگانیک و داده باز در زنجیره غذایی، به سرعت در حال افزایش است. با این حال، تولید کنندگان اغلب برای بررسی دقت دقیق داده ها از مزرعه تا سفره با چالش رو به رو هستند."

او اظهار داشت: " برای بررسی مبدأ دقیق کالاها توسط تولیدکنندگان و مسائل مربوط به آن، می توان با بهره بردن از این پدیده به گونه ای ساده تر و دقیق تر اقدام کرد."

کارشناس کشاورزی معتقد است که مصرف کنندگان در بازارهای ثروتمند غذاهای ارگانیک به طور فزاینده ای آمادگی پرداخت محصولاتی دارند که چنین اطلاعاتی را ارائه دهند. او براین باور است که راه حل های امروزی که برای صدور گواهینامه و مقررات استفاده می شوند، هزینه را اضافه می کنند، و باعث سردرگمی مشتریان می شود.

او اضافه کرد: "بلاک چین امکان می دهد تا زنجیره تامین به طور کامل شفاف شده به طوری که داده های غیر قابل تعویض از مزرعه تا سفره ارائه شود. بلاک چین اطمینان می دهد که افراد درگیر در طول زنجیره تامین با ارایه این اطلاعات کمتر دچار گمراهی شوند."

در نهایت، کیمانی این فرآیند را در راستای اعتماد تولید کنندگان و مصرف کنندگان درباره اینکه مواد غذایی از کجا و چگونه تامین می شود سودمند می داند و در مورد نقش این فناوری در کشاورزی خوشبین بود.

بلفریکس در آفریقا

به گفته پراوین کومار، مدیر عامل شرکت Belfrics Global ، شرکت در نظر دارد تا تبادل بیت کوین را طی ماه های آینده، در مبادلات سراسر قاره آفریقا آغاز کند.

این شرکت که در مالزی مستقر است و پس از ورود مبادلات بیت کوین به بازار هند، سنگاپور، اکنون در کنیا و در ماه های آینده وارد بازار نیجریه، غنا و بوتسوانا خواهد شد. این یک علامت خوب برای پذیرش این فناوری در آفریقا است؛ چراکه قاره ای که با کمبود زیرساخت ها رو به رو است، قادر به خرید و فروش ارز رمز نگاری شده خواهد بود.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Blockchain :وقتی شما پولی را در یک بانک سپرده‌گذاری می‌کنید، آن‌ها اطلاعاتی را در مورد سپرده شما و حساب شما در یک پایگاه داده بزرگ ذخیره می‌کنند. بیت کوین (پول مجازی) هم کار مشابهی را برای حفظ اطلاعات حساب‌های کاربران انجام می‌دهد، اما برخلاف یک بانک، در بیت کوین با توجه به ماهیتی که دارد نمی‌توان به یک قدرت مرکزی که پایگاه داده را برای کاربران مدیریت و ذخیره کند، اعتماد کرد، اما با تقسیم کردن پایگاه داده به مجموعه‌های کوچکی که "بلاک‌ها" نامیده می‌شوند این مشکل حل شده است. هر بلاک یک جور برچسب (Label) است که آن را به بلاک قبلی پیوند می‌دهد به ترتیبی که هر کسی می‌تواند تمام پایگاه داده را که از این قسمت‌های مجزا تشکیل شده گردآوری کند؛ به عبارتی هر کسی که از بیت کوین استفاده می‌کند، یک نسخه از کل پایگاه داده را که زنجیره بلوک یا Block Chain نامیده می‌شود ذخیره می‌کند و این مجموعه‌ های بسیار کوچک را بین هم ردوبدل می‌کنند. این فناوری برای توزیع، شناسایی و ثبت طیف گسترده‌ای از خدمات مالی مورداستفاده قرار می گیرد .

2- Belfrics : هدف شرکت ایجاد یک جهان متحد با یک ارز است و ماموریت این است که بیت کوین ها را با رابط کاربری آسان در دسترس قرار دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید