Iranian Agriculture News Agency

براساس گزارش های علمی

خودکشی 59 هزار کشاورز هندی با تغییرات اقلیمی مرتبط است

گزارش ها نشان داده دمای سوزان، خشکسالی، سیل و قحطی که در نتیجه تغییرات اقلیمی به وجود می آید منجر به بیش از هزاران خودکشی در هند شده است.

خودکشی 59 هزار کشاورز هندی با تغییرات اقلیمی مرتبط است

گزارش ها نشان داده دمای سوزان، خشکسالی، سیل و قحطی که در نتیجه تغییرات اقلیمی به وجود می آید منجر به بیش از هزاران خودکشی در هند شده است.

به گزارش ایانا از سایت "ایندیپندنت" بر طبق این مطالعه، در طول فصل رشد کشورهای جنوب آسیا، با هر درجه گرم شدن دمای بالای 20 درجه سانتی گراد، به طور متوسط بیش از 67 نفر خودکشی می کنند. یافته های متخصصان در این زمینه در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم 1 (PNAS) منتشر شد و به طور خاصی هشدار داد که افزایش میانگین دمای هند تا بیش از 3 درجه سانتی گراد تا سال 2050، بیش از صدها مرگ را به دنبال خواهد داشت.

در حال حاضر، کشاورزان هندی مرتباً از حوادث شدید آب و هوایی از جمله طوفان های شدید و موج گرما لطمه می بینند و بعضی از آنان همچنان به بارش های طبیعی برای آبیاری محصولاتشان متکی اند.

دانشمندان نشان داده اند که چنین الگوهای آب و هوایی به دلیل گرم شدن کره زمین در حال افزایش است. تاما کارلتون (Tama Carleton) ، یکی از پژوهشگران، گفت ممکن است که حدود 60هزار خودکشی در بیش از 30 سال گذشته با تغییرات اقلیمی مرتبط باشد.

او با بررسی اطلاعات خودکشی ها در اداره ثبت جرائم ملی هند بین سال های 1967 تا 2013 و همچنین اطلاعات مربوط به بازده محصولات کشاورزی و تغییرات اقلیمی، تخمین زد که روند افزایش دما در طول سه دهه گذشته باعث بیش از 59هزار خودکشی در سراسر هند شده است.

ویکرام پاتل (Vikram Patel) ، روانشناس و متخصص بهداشت روانی هندی از مدرسه علوم پزشکی هاروارد در بوستون آمریکا که در این مطالعه شرکت نداشته، گفت:"ما ممکن است نتوانیم گرمایش جهانی را متوقف کنیم، اما به معنای آن نیست که به خوددکشی ها رسیدگی نکنیم."

عوامل دیگری هم وجود دارد که ممکن است با خودکشی ها در ارتباط باشد که عبارتند از: بازده کم محصولات زراعی، مشکلات مالی، دسترسی به روش های آسان آسیب به خود و یا نبود حمایت های اجتماعی.

در هند، نوشیدن آفت کش های سمّی راهی برای پایان دادن به بدهی های کمرشکن در میان کشاورزان است. در ماه گذشته، صدها نفر از کشاورزان -که تعدادی جمجمه های انسان متعلق به کشاورزان صدمه دیده از خشکسالی را در خاک های جنوب استان تامیل نادو (Tamil Nadu) پیدا کرده بودند- اعتراض 100 روزه ای در شهر دهلی نو برای "جلوگیری از خودکشی کشاورزان تولید کننده خوراک کشور" به راه انداختند.

بخشی از غرب و شمال شرق هند در اثر سیلاب های شدید آسیب دیده و تمامی روستاها و محصولات زراعی این قسمتها از بین رفتند. بارش های شدید سبب تخریب رودخانه های استان های گوجارات (Gujarat) ، آسام (Assam) و راجستان (Rajasthan) شد و 130 نفر کشته شدند.

مرکز هواشناسی هند اعلام کرد که باران های موسمی امسال، بین ماه های ژوئن تا سپتامبر، 4 درصد بالاتر از حد میانگین بود.

هفته گذشته، راجا موهان سینگ (Raja Mohan Singh) ، وزیر کشاورزی هند به اعضای پارلمان این کشور گفت که 11هزارو 458 کشاورز در سال 2016 خودکشی کردند که کمترین تعداد در دو دهه گذشته بوده است. به علاوه، در این سال دمای هوا و بارش های موسمی متوسط بودند.

او اذعان داشت که تعداد خودکشی کشاورزان آسیب دیده در اثر خشکسالی، در هر یک از دو سال گذشته، حدود 9 درصد افزایش داشته است.

اداره جرائم هند متوجه شد که بیش از نیمی (58درصد) از 12هزارو 602 خودکشی کشاورزان در سال 2015 به علت ورشکستگی، بدهی های مالی و دیگر مسائل مرتبط با کشاورزی بوده است.

مانکُمبو سامباسیوان سوآمیناتان (Mankombu Sambasivan Swaminathan) ، یک متخصص ژنتیک که از سال 1960 به بعد به مطالعه صنعت کشاورزی هند می پردازد، گفت:"خوددکشی به دلیل ناامیدی شدید اقتصادی رخ می دهد."

او گفت:"بیمه های مناسب برای محصولات و جبران سریع ضررهای ناشی از عوامل آب و هوایی به عدم وجود احساس ناامیدی که منجر به خودکشی می شود، کمک خواهد کرد."

یک پنجم خودکشی های جهان در هند رخ می دهد که تقریباً با سهم این کشور از جمعیت جهانی متناسب است و نرخ خودکشی از سال 1968 به بعد دو برابر شده است.

پانوشت:

1. Proceedings of the National Academy of Sciences

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید