Iranian Agriculture News Agency

ساینس دیلی گزارش می دهد

درخت کرنا برای تصفیه زیست محیطی حیاتی است

در اندونزی درخت های کرنا، به ویژه بستر برگی آن ها، مس خاک و آب را فیلتر می کند. درختان کرنای خاکستری، آویچنیا مارینا ، فلزات سنگین را در خاک و آب اطراف خود فیلتر می کنند. مطالعه ای جدید در اندونزی نشان می دهد که بستر برگی آنها بیشترین میزان مس را ابتدا در برگ ها و سپس در ریشه انباشته می کند.

درخت کرنا برای تصفیه زیست محیطی حیاتی است

در اندونزی درخت های کرنا، به ویژه بستر برگی آن ها، مس خاک و آب را فیلتر می کند. درختان کرنای خاکستری، آویچنیا مارینا ( (Avicennia marina ، فلزات سنگین را در خاک و آب اطراف خود فیلتر می کنند. مطالعه ای جدید در اندونزی نشان می دهد که بستر برگی آنها بیشترین میزان مس را ابتدا در برگ ها و سپس در ریشه انباشته می کند.

به گزارش ایانا از سایت ساینس دیلی، پژوهشگران دانشگاه دیپونگورو ( (Diponegoro غلظت مس در جنگل درختان کرنا در تاپاک، منطقه ای در کنار ساحل شمالی جاوا در اندونزی را تجزیه و تحلیل کردند. این جنگل در پایین رودخانه ای که توسط کارخانه مجاور آن آلوده شده است قرار دارد.غلظت مس در نمونه های آب دریای منطقه مورد مطالعه از طیف ۰،۰۲ میلی گرم در لیتر تا ۰،۰۵ میلی گرم در لیتر بود، شش برابر بیشتر از ۰،۰۰۸ میلی گرم در لیتر که حداکثر سطح مجاز برای زیست دریایی است که توسط وزارت محیط زیست اندونزی تعیین شده است.

در طول ۱۲ هفته این تیم نمونه هایی از آب، خاک، ریشه، برگ های جوان و بستر برگی (برگ های ریخته شده) جمع آوری کردند. بعد از خشک کردن و آسیاب کردن مواد گیاه، آنها میزان مس آنها را با استفاده از طیف سنجی جذب اتمی بررسی کردند.

آن ها دریافتند که غلظت مس در مواد گیاه تا ده مرتبه بیشتر از نمونه های آب بود. براساس مطالعه ای که در مجله علوم کشاورزی گرمسیری پرتانیکا منتشر شده است، بستر برگی بیشترین میزان غلظت را در خود داشت، بعد از آن برگ های زنده و سپس ریشه ها.

نتایج به دست آمده یافته ها را از طریق چند مطالعه دیگر تایید می کند و توانایی کرنا ها برای دفاع "از خود در مقابل محیط زیست آلوده شده از طریق پالایش مس با استفاده از برگ های خود که سپس از طریق تبخیر دفع می شود"، نشان می دهد. کرنا ها قادر به انجام این کار بهتر از بسیاری از گونه های گیاهی دیگر هستند، بخشی به دلیل تطبیق پذیری آن ها برای زندگی در مناطق ساحلی که در آن جا نیز آن ها نمک را به شیوه ای مشابه جذب و دفع می کنند.

با شکسته شدن بستر برگی، مس می تواند دوباره به خاک و آب بازگردد. با این حال پژوهشگران معتقدند که تاثیر آن حداقلی است: میزان تخمین زده شده کمتر از ۳،۵ درصد کل مواد جذب شده و در یک منطقه ی بزرگ گسترش یافته بود.

مترجم: بهاران پدرام

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید