Iranian Agriculture News Agency

صادرات 7 هزار تن خرمای خرمشهر به خارج از کشور

پیش بینی می شود امسال 7 هزار تن خرما از نخلستانهای خرمشهر به خارج کشور صادر شود.

صادرات 7 هزار تن خرمای خرمشهر به خارج از کشور

پیش‌بینی می‌شود امسالهفت‌هزار تن خرما از نخلستان‌های خرمشهر به خارج کشور صادر شود.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت: برداشت خارک و رطب از سطح 2 هزار و یکصد هکتار از نخلستان های بارور این شهرستان در حال انجام است و 95 درصد از نخلستان های خرمشهر دارای رقم استعمران هستند.

محمد مطرودی عمدترین ارقام صادراتی خرما از این شهرستان را استعمران و زاهدی اعلام کرد و گفت: در راستای ارتقای کیفی و افزایش عملکرد محصول خرما، یک هزار و 20 سبد ویژه برداشت خرما در بین نخلداران خرمشهری توزیع شد .

وی یاد آور شد : سال زراعی گذشته 7 هزار تن خرمای مازاد بر نیاز کشاورزان خرمشهری توسط تعاون روستایی خریداری و به خارج از کشور صادر شد .

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر افزود: 2هزار و 300 تن خرمای هسته گیری شده توسط شش واحد فعال در شهرستان خرمشهر بسته بندی و به خارج از کشور صادر شد .

وی گفت:استعمران، زاهدی، بریم، خضراوی، بلیانی، برحی، قنطار، سویدانی، خصاب، عویدی، لیلوی، دیری، یوزی، شکرا، اشگر، فرسی و حلاوی، از عمده ارقام خرمای تولیدی این شهرستان هستند .

گفتنی است: شهرستان خرمشهر 3 هزار و 700 هکتار نخلستان دارد که از این میزان 2 هزار و 100 هکتار از آن بارور و یک هزار و 600هکتار به صورت نهال یا غیر بارور است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید