Iranian Agriculture News Agency

پرورش گیاهان دارویی در البرز


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به قدمت هزاران‌ساله در استفاده از گیاهان دارویی، گفت: کاشت و پرورش این گیاهان راهکاری موثر برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
حامد فرضی افزود: با وجود سابقه هزاران ساله استفاده از گیاهان دارویی در طب سنتی، در اوایل قرن بیستم و با پیشرفت علم شیمی، داروهای شیمیایی توسعه و کاربرد فراوانی یافت. اما پس از مدت کوتاهی و با شناخته شدن عوارض این داروها تمایل برای مصرف داروهای شیمیایی کاهش یافت و مردم تمایل بیشتری به استفاده از گیاهان دارویی پیدا کردند. او گفت: این تغییر گرایش می‌تواند فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان گیاهان دارویی ایجاد کند تا بتوانند بازار از دست رفته خود را مجددا به دست آورند. فرضی با اشاره به پتانسیل فوق‌العاده استان البرز به لحاظ داشتن شرایط اقلیمی متنوع و تنوع گیاهی بالا افزود: البرز دارای جایگاه ویژه‌ای از نظر گیاهان دارویی در ایران و جهان است و به همین دلیل می‌تواند ظرفیت قابل توجهی برای به دست آوردن بازارهای جهانی در این زمینه داشته باشد.
او تصریح کرد: به همین منظور اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برای اجرای سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر تخصیص ٢٠‌درصد از تعهدات پروژه تولید نهال به تولید گیاهان دارویی بومی استان، اقدام به تولید گیاهان دارویی کرده است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید