Iranian Agriculture News Agency

با محاصره اقتصادی از سوی عربستان و کشورهای هم پیمان او

قطر به کشاورزی آب کشت روی آورد

یک مزرعه دار قطری از کارآفرینان هم‌ وطنش درخواست کرده است که هرچه سریع‌تر در بخش کشاورزی به ویژه به روش آب کشت (پرورش گیاهان بدون خاک و استفاده از مواد معدنی محلول در آب) سرمایه ‌گذاری کنند. به عقیده‌ی او این‌ کار تجارتی خوب و سالم است و منفعت خوبی به همراه دارد.

قطر به کشاورزی آب کشت روی آورد

یک مزرعه دار قطری از کارآفرینان هم‌ وطنش درخواست کرده است که هرچه سریع‌تر در بخش کشاورزی به ویژه به روش آبکشت (پرورش گیاهان بدون خاک و استفاده از مواد معدنی محلول در آب) سرمایه ‌گذاری کنند. به عقیده‌ی او این‌ کار تجارتی خوب و سالم است و منفعت خوبی به همراه دارد.

به گزارش ایانا از سایت "گلف تایمز"، مدیر شرکت آگریکو، ناصر احمد آل خلف، با در نظر گرفتن شیوه‌ی آب کشت به عنوان "آینده‌ی کشاورزی" تاکید می‌کند قطری‌هایی که می‌خواهند در این کسب و کار سرمایه گذاری کنند باید از این فرصت استفاده کنند او می‌گوید: "من آن ها را تشویق می‌کنم که در کشاورزی سرمایه گذاری کنند. این کار نه تنها یک مدل تجاری خوب است بلکه به آن ها روحیه‌ی خوبی نیز می‌دهد."

آگریکو که یک شرکت خصوصی قطری در توسعه‌ی کشاورزی است در سال ۲۰۱۱ با هدف کمک به قطر برای دستیابی به امنیت قضایی تاسیس شده است. این شرکت حدود ۱۲ هکتار مزرعه‌ی آبکشت ارگانیک در "الخور" ایجاد کرده است. سیستمی که آگریکو توسعه داده است از سرمایه گذاران کوچکی حمایت می‌کند که می‌خواهند در زراعت به شیوه‌ی آب کشت ارگانیک فعالیت کنند.

آل خلف می‌گوید بخشی از حمایت‌های آن ها از سرمایه گذاران شامل تامین گیاهان سالم و ساختن گلخانه‌هایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب است. او توضیح می‌دهد که: " ما مسئول اجرای کار هستیم، به آن ها آموزش می‌دهیم چگونه کار را مدیریت کنند، چگونه گیاهان را بدون استفاده از آفت کش‌ها پرورش بدهند، چگونه از کودهای ارگانیک استفاده کنند و چگونه سیستم آبیاری را به کار بگیرند. ما همه‌ی این موراد را به طور رایگان به آن ها آموزش می‌دهیم."

مالک مزرعه اضافه می‌کند که به سرمایه گذاران برای بازاریابی و توزیع محصولات نیز کمک می‌کنند.

او می‌گوید: "مزیت دیگر سرمایه گذاری در کشاورزی این است که فشار اقتصادی از جانب کشورهای عربی همسایه در حوزه ی خلیج فارس موجب رونق این کسب و کار شده است. " وضعیت کنونی قطر فرصتی طلایی برای کشاورزان محلی فراهم کرده است تا تمام پتانسیل‌شان را محقق و بر روی افزایش تولید تمرکز کنند. دولت قطر و بانک توسعه‌ی قطر با تمام قدرت از بخش کشاورزی حمایت می‌کنند تا امنیت غذایی در این کشور به دست آید.

آل خلف می‌گوید: "برای دستیابی به این هدف، آن‌ ها یکی از سیستم‌های منحصر به فرد او را توسعه داده‌اند که می‌تواند در طور سال و حتی در فصل تابستان میوه و سبزیجات بیشتری تولید کنند." او در ادامه بیان می‌کند که: "این یک گلخانه‌ی قطری است و از نظر کیفیت و هزینه نسبت به رقبای دیگر وضعیت بهتری دارد. ثابت شده است که ما می‌توانیم تکنولوژی خودمان را بسازیم که قادر است میوه و سبزیجات را در تمام طول سال به صورت بی وقفه و ارگانیک تولید کند. این دقیقا یک مدل ایده‌آل است که می‌تواند برای تولیدات کشاورزی در بدترین شرایط در دنیا از آن استفاده شود."

این شرکت همچنین بر روی پروژه‌ای کار می‌کند که در صدد ساختن سیستم مشابهی برای زراعت خانگی است. آل خلف می‌گوید اون یک گلخانه‌ی آبکشت کوچک ساخته است که مناسب برای استفاده در خانه‌ها است و در مدت یک ماه به محصول می‌رسد. او می‌گوید: "پیش از این ما فقط برای چهار یا حداکثر شش ماه محصول داشتیم ولی اکنون همیشه میوه و سبزیجات کافی در اختیار داریم."

مترجم: حسام حسین‌پور

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید