Iranian Agriculture News Agency

با وجود نگرانی از انتخاب رئیس جمهور آینده؛

کشاورزان آرژانتینی، تولید ذرت را افزایش می‌دهند

انتخاب رئیس جمهور آینده آرژانتین، اگرچه نگرانی برخی سرمایه‌گذاران را برانگیخته، اما این موضوع درباره تولیدکنندگان ذرت، مصداق ندارد.

کشاورزان آرژانتینی، تولید ذرت را افزایش می‌دهند

انتخاب رئیس جمهور آینده آرژانتین، اگرچه نگرانی برخی سرمایه‌گذاران را برانگیخته، اما این موضوع درباره تولیدکنندگان ذرت، مصداق ندارد.

به گزارش ایانا به نقل از رویترز، مدیران گروه‌های صنعتی آرژانتین معتقدند که کشاورزان این کشور قصد دارند برای فصل بعد، تولید ذرت را با سرمایه‌گذاری بیشتر افزایش دهند. این تصمیم در شرایطی اتخاذ می‌شود که بازگشت سیاست‌های رئیس‌جمهوری قبلی -کریستیانا فرناندز- مبنی بر افزایش مالیات‌های صادرات برای محدود کردن خروج برخی محصولات کشاورزی از آرژانتین، ممکن است سرمایه کشاورزان را به خطر بیندازد.

نتایج چندین نظرسنجی نشان می‌دهد که "فرناندز" در استان تعیین کننده بوئنس آیرس، درصد بالایی از آراء را به خود اختصاص داده و احتمالاً پیروز میدان خواهد بود. این انتخاب تکلیف سیاست‌های آزاد اقتصادی رئیس جمهور فعل یموریسیو ماکری- را برای رفتن یا ادامه دادن مشخص می‌کند. البته رأی‌گیری اولیه یک‌شنبه هفته آینده انجام می‌گیرد.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

آمارها نشان می‌دهد که خرید کود از طرف کشاورزان در سال 2017 به میزان 3.9 میلیون تن افزایش یافته که هشت درصد بیشتر از سال قبل است. طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان بذر آرژانتین، خرید بذر اصلاح شده ذرت نیز در سال جاری ارتقا یافت. مدیر این انجمن می‌گوید: "مردم همه در انتظار انتخابات هستند، در حالی که کشاورزان به‌ویژه ذرت‌کاران، پیش از همه متوجه تغییرات اساسی در تجارت شده‌اند و می‌خواهند از این فرصت نهایت بهره را ببرند."

از اواخر سال 2015 طبق قانونی که "ماکری" (رئیس جمهور فعلی) به تصویب رساند، محدودیت‌های صادراتی گندم و ذرت برداشته شد و این موضوع تولید دو محصول مذکور را به شدت افزایش داد. این در حالی است که "فرناندز" در سال‌های 2007 تا 2015 طی دو دوره کاری خود، سیاست‌های مداخله‌گرانه به ویژه در بخش کشاورزی را در پیش گرفت. بنابراین اگرچه ترس از بازگشت "فرناندز" در میان سرمایه‌گذاران موجی از نگرانی را برانگیخته است، اما کشاورزان آرژانتینی با برنامه‌ریزی برای تولید بیشتر، به پایداری سیاست‌های اقتصاد آزاد، امیدوارند.

طبق معمول، سال زراعی 18-2017 از ماه سپتامبر شروع و تا پایان ماه مارس ادامه خواهد یافت. بنابراین "رائول آراگون" یکی از تحلیلگران سیاسی معتقد است که در زمان برداشت ذرت توسط کشاورزان، دولت کنونی هنوز در راس کار بوده و به همین دلیل نمی‌توان نگرانی از بابت تغییر سیاست‌ها در این زمینه متصور بود."

در سال زراعی فعلی به خاطر سیاست‌های مبنی بر اقتصاد آزاد، تولید ذرت آرژانتین از 30 میلیون تن در سال قبل از آن به 39 میلیون تن افزایش یافت.

به گزارش ایانا، آرژانتین بیش از 20 درصد سهم بازار جهانی صادرات ذرت را در اختیار داشته و پس از آمریکا دومین کشور صادرکننده این محصول به‌شمار می‌رود. قابل ذکر است که ایران، یکی از واردکنندگان ذرت است و سالانه به‌طور متوسط بین پنج تا شش میلیون تن از این محصول را وارد می‌کند که بخشی از آن از آرژانتین تأمین می‌شود./

V-960519-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید