Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۲۵ درصدی تولیدات خشکبار در آذربایجان غربی

مدیر صنایع کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی تولیدات خشکبار در استان بر اهمیت و ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، به عنوان تکمیل کننده زنجیره تولید تاکید کرد.

افزایش ۲۵ درصدی تولیدات خشکبار در آذربایجان غربی

مدیر صنایع کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش۲۵درصدی تولیدات خشکبار در استان بر اهمیت و ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، به عنوان تکمیل کننده زنجیره تولید تاکید کرد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، پرویز تومرائی در خصوص تولید و فراوری میوه جات خشک در این استان اظهارکرد: گسترش صنعت خشک کنی می تواند موجب ارتقاء سطح بهره وری، ایجاد ارزش افزوده، افزایش درامد بهره برداران، افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی و در نهایت تحقق توسعه اشتغال شود .

تومرائی با اشاره به تولید بیش از یک میلیون تن انواع میوه و کشمش در این استان و ماهیت فساد پذیری سریع آنها خاطر نشان کرد: در سال 95 حدود 8 هزار تن خشکبار از انواع میوه و کشمش در استان آذربایجان غربی تولید شده است بیش بینی می شود این رقم در سال جاری به 10 هزار تن افزایش یابد .

این مسئول افزود: عمده تولید کنندگان خشکبار در شهرستان های ارومیه، اشنویه، خوی، میاندواب و سلماس حضور دارند .

وی ادامه داد: مجوزهای صادر شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی برای بهره برداری از طرح های خشک کنی تا کنون در حدود 57 واحد بوده است که تعداد 7 واحد از این طرحها به بهره برداری رسیده است .

مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان افزود: آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم تولید محصولات زراعی کشور است که رتبه اول سطح زیر کشت تولید سیب را دارد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید