Iranian Agriculture News Agency

در طول سه سال تحریم های روسیه علیه چند کشور غربی رخ داد

روسیه به دنبال ممنوعیت واردات مواد غذایی، تولیدات کشاورزی را افزایش داد/ عرضه مواد غذایی وارداتی روسیه از 43 به 25 میلیارد دلار امریکا در سال 2016 رسید

الکساندر تیکیِف (Alexander Tkachev)، وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه اعلام کرد که در طول سه سال تحریم های ضد اقتصادی روسیه علیه چندین کشور غربی، تعدادی از بخش های کشاورزی، تولیدات داخلی خود را افزایش دادند و آن ها را جایگزین کالاهای وارداتی کردند.

روسیه به دنبال ممنوعیت واردات مواد غذایی، تولیدات کشاورزی را افزایش داد/ عرضه مواد غذایی وارداتی روسیه از 43 به 25 میلیارد دلار امریکا در سال 2016 رسید

الکساندر تیکیِف (Alexander Tkachev) ، وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه اعلام کرد که در طول سه سال تحریم های ضد اقتصادی روسیه علیه چندین کشور غربی، تعدادی از بخش های کشاورزی، تولیدات داخلی خود را افزایش دادند و آن ها را جایگزین کالاهای وارداتی کردند.

به گزارش ایانا از سایت "ای پی کی اینفرم"، طبق گفته او، کشاورزان داخلی فرصت های بیشتری را پس از عدم دسترسی بازاهای روسیه به تولیدات وارداتی به دست آوردند. بازار، خلأ را دوست ندارد، بنابراین کشاورزان داخلی موقعیت آزادی به دست آوردند. محصولات غذایی داخلی در فروشگاه های روسیه غالب شدند و عرضه مواد غذایی وارداتی تقریباً نصف شد و از 43 به 25 میلیارد دلار امریکا در سال 2016 رسید.

همچنین او اعلام کرد که در طول این گزارش، رشد تولیدات کشاورزی روسیه به دلیل تحقق بخشی از اقدامات جایگزینی واردات، به طور کلی11 درصد بود.

به ویژه، تیکیِف اظهار داشت که بودجه فدرال، حمایت از صنعت را 27 درصد افزایش داد و از 190 میلیارد روبل در سال 2014، به 242 میلیارد روبل در سال 2017 رساند.

موفقیت های بازار داخلی چالش جدید و پیچیده ای را برای صنایع کشاورزی روسیه به همراه دارد و صادرات محصولات داخلی را توسعه می دهد.

در طول 10 سال اخیر، صادرات محصولات کشاورزی 3.5 برابر افزایش یافته و از 4.8 میلیارد دلار امریکا در سال 2006 به 17.1 میلیارد دلار در سال 2016 رسید. در طول 5 ماه سال جاری، رشد صادرات 17 درصد بوده و به 7.4 میلیارد دلار رسیده است. به خصوص، روسیه منابع خارجی گندم، روغن های نباتی، شکر، گوشت خوک و مرغ و ماهی یخ زده را در بازارهای خارجی افزایش داده است.

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید