Iranian Agriculture News Agency

برگزاری همایش تجارت و سرمایه‌گذاری هرمزگان و عمان

نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی در همایش تجارت و سرمایه گذاری هرمزگان وعمان در شهرستان جاسک گفت: کشور دوست وهمسایه عمان بهترین مقصد برای صادرات محصولات کشاورزی است.

برگزاری همایش تجارت و سرمایه‌گذاری هرمزگان و عمان

نمایندهمردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی در همایش تجارت و سرمایه گذاری هرمزگان وعمان در شهرستان جاسک گفت: کشور دوست وهمسایه عمان بهترین مقصد برای صادرات محصولات کشاورزی است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، سیدمصطفی ذوالقدر عنوان کرد: هرمزگان می تواند در تامین محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور عمان نقش آفرینی کند .

در ادامه این همایش رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان ضمن تشریح ظرفیت های کشاورزی اعلام کرد: این استان با توان تولید بیش از2 میلیون تن محصولات کشاورزی، می تواند نیاز به محصولات کشاورزی عمان در حوزه های مختلف ازجمله زراعی، باغی، دام و طیور و شیلاتی را برطرف کند و کشور عمان نیز به عنوان بارانداز محصولات کشاورزی برای سایر نقاط جهان از جمله کشورهای آفریقایی، در توسعه صادرات غیر نفتی و به ویژه محصولات کشاورزی مؤثر واقع شود .

ناصر حیدری پوری خاطر نشان کرد: هرمزگان دارای 163 هزار هکتار زمین اراضی زراعی و باغی است و با تنوع تولید در بخش های مختلف از جمله سبزی و صیفی، محصولات باغی و آبزیان، آماده انعقاد قرارداد با مشتریان عمانی است و این موضوع در جهت رسیدن به اهداف کشاورزی پایدار، تولید اشتغال، رونق سواحل مکران و امنیت هر چه بیشتر منطقه تاثیر گذار خواهد بود .

در ادامه این همایش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: طی سال های اخیر رایزنی های خوبی برای سرمایه گذاری وتجارت با کشور های همسایه ازجمله کشور عمان صورت گرفته که امروز شاهد انعقاد تفاهم نامه بین بازرگانان و تجار فعال در زمینه کشاورزی از کشور عمان وهرمزگان هستیم .

قاسمی افزود: انعقاد تفاهم نامه، جذب سرمایه گذار و فراهم کردن زمینه صادرات محصولات کشاورزی به عمان از مهمترین اهداف این همایش بوده است .

وی اضافه کرد: پیگیری اقداماتی همچون راه اندازی دفتر تجاری درعمان، دایر کردن شرکتی برای صدرو گواهی های سلامت محصول ازدیگر اقدامات انجام شده است .

لازم به ذکر است هیات 35 نفره تجار و مسولان کشور عمان در حاشیه این همایش از نمایشگاه توانمندی ها و محصولات کشاورزی استان بازدید کردند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید