Iranian Agriculture News Agency

فروش غذای تخم انگل در آلمان قانونی می شود؟ / تایلندی ها از سال 2012 مجاز به مصرف شدند

اداره فدرال حمایت از مصرف کنندگان و امنیت غذایی در آلمان درحال ارزیابی ایمنی محصولی است که در آن تخم های کرمی شکل خوک (تریکوریس سویس) به عنوان یک ماده تشکیل دهنده غذا به فروش خواهد رسید.

فروش غذای تخم انگل در آلمان قانونی می شود؟ / تایلندی ها از سال 2012 مجاز به مصرف شدند


تخم های انگل. با شنیدن این واژه چه احساسی به شما دست می دهد؟ حالا اگر قرار باشد آن را در وعده های غذایی خود امتحان کنید چه واکنشی نشان می دهید؟ خوب است بدانید که دولت آلمان می خواهد با یک استدلال منطقی تخم انگل را به عنوان یک ماده تشکیل دهنده در صنعت تغذیه خود وارد کند.

به گزارش نیوساینتیست ، اداره فدرال حمایت از مصرف کنندگان و امنیت غذایی در آلمان درحال ارزیابی ایمنی محصولی است که در آن تخم های کرمی شکل خوک (تریکوریس سویس) وجود دارد. اگر این موضوع به تأیید برسد این تخم ها به عنوان یک ماده تشکیل دهنده غذا به فروش خواهد رسید.

این محصول که توسط یک شرکت تایلندی به نام تاناویسا تولید شده است در شیشه های کوچک دارو به فروش می رسد که هرکدام تا 2500 تخم انگل را شامل می شوند و می توان آن ها را به انواع غذاها و نوشیدنی ها افزود. تایلند اجازه فروش این محصول را در سال 2012 تأیید کرده بود.

این شرکت استدلال می کند که عفونت های انگلی می تواند چند مزیت برای سلامتی داشته باشند، مانند کاهش دادن احتمال ابتلا به بیماری های مشخص خود-ایمنی، مانند بیماری کرون که با التهاب روده همراه است. شرکت مورد نظر به این دلیل انگل خوک را برای محصولات خود انتخاب کرده است که این انگل نمی تواند در انسان زنده بماند و تکثیر شود. این درحالی است که کرم شلاقی یا تریکوریس تریکیورا عامل بیش از 600 میلیون عفونت در سراسر جهان است و می تواند منجر به علائمی از جمله کمبود آهن شدید و کندی رشد در کودکان شود.

البته برخی از کارشناسان این ایده را که وارد کردن عفونت به خود با یک انگل ایده خوبی است رد کرده اند. برای مثال در سال 2013 یک شرکت داروسازی اعلام کرد که آزمایش های بالینی اش با استفاده از تخم کرم انگلی موجود در خوک در درمان بیماری کرون ناموفق بوده است.

مخالفت شدید دیگر به استفاده از انگل در غذا برای درمان برخی بیماری ها مربوط می شود که رئیس مدرسه عالی ملی پزشکی استوایی در کالج پزشکی بایلور در تگزاس که معتقد است درمان با کرم در همان مقوله درمان هایی قرار دارد که فرقه شبه علم در درمان اوتیسم هم از آن استفاده می کند و تأیید شدن این محصول در آلمان را یک ایده بی معنی دانست. مثلاً یک تکنیک مناقشه آمیز در درمان بیماری اوتیسم وجود دارد که در آن مواد سنگین مضر را از خون فرد بیمار خارج می کنند.

با وجود پاسخ های متناقضی که گروه تحقیقاتی این شرکت تایلندی دریافت کرده اند، معتقد هستند مصرف این تخم ها احتمالاً از بسیاری از دیگر مکمل های غذایی که بسیاری از افراد به طور منظم مصرف می کنند بدتر نیست.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید