Iranian Agriculture News Agency

در راستای راه انداری برنامه " SirPlus"

گروه آلمانی برای جلوگیری از هدررفت مواد غذایی دست به کار شدند

به گفته آژانس فدرال مواد غذایی و کشاورزی آلمان، Bundesministerium für Ernährung und Landwirtschaft، کارآفرین رافایل فلمر ، یکی از بنیانگذاران Foodsharing.de، برنامه جدید SirPlus را راه اندازی کرد، برنامه ای که با زباله های مواد غذایی مقابله می کند.

گروه آلمانی برای جلوگیری از هدررفت مواد غذایی دست به کار شدند

به گفته آژانس فدرال مواد غذایی و کشاورزی آلمان، Bundesministerium für Ernährung und Landwirtschaft ، کارآفرین رافایل فلمر ، یکی از بنیانگذاران Foodsharing.de ، برنامه جدید SirPlus را راه اندازی کرد، برنامه ای که با زباله های مواد غذایی مقابله می کند.

به گزارش ایانا از سایت " esmmagazine "، این اقدام توسط فلمر با کمک دو دوست اش توسعه داده شد به طوری که به فروش مواد غذایی به خرده فروشی های بزرگ اقدام کردند. درهمین راستا، مواد غذایی از کشاورزان و تولید کنندگان، و همچنین عمده فروشان و خرده فروشان جمع آوری می شود.

مفهوم نوآورانه

مصرف کنندگان در یک محل فروش مواد غذایی در شهر برلین، می توانند مواد غذایی مازاد، منقضی شده و تغییر شکل داده شده را تا 70 درصد کمتر از قیمت فروشگاه های معمولی خریداری کنند.

علاوه بر فروشگاه در برلین، SirPlus همچنین یک فروشگاه آنلاین را راه اندازی کرده است که در آن می توان مواد غذایی را سفارش داد و به مصرف کنندگان سراسر آلمان تحویل داد. در یک کمپین تامین مالی ، SirPlus توانست بودجه اش را بیش از 50،000 یورو طی سه هفته افزایش دهد.

فلمر گفت: "ما سپاسگزاریم که مفهوم نوآورانه ما به چنین دستاوردی دست یافته است و در این مسیر به همکاری شرکا، مصرف کنندگان و رسانه ها نیاز است."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید