Iranian Agriculture News Agency

در راستای حمایت از خرده مالکان انجام شد

تحقق کشاورزی قراردادی، برای دسترسی به بازار و افزایش بهره وری کشاورزان جزایر سلیمان/ کارگاه برنامه ریزی کشاورزی قراردادی با حمایت فائو برگزار شد

کشاورزی قراردادی ، ابزاری برای تولید کنندگان جزایر سلیمان (2)، خواهد بود تا به بازارها، سرمایه و افزایش بهره وری دست یابند.

تحقق کشاورزی قراردادی، برای دسترسی به بازار و افزایش بهره وری کشاورزان جزایر سلیمان/ کارگاه برنامه ریزی کشاورزی قراردادی با حمایت فائو برگزار شد

کشاورزی قراردادی (1)، ابزاری برای تولید کنندگان جزایر سلیمان (2)، خواهد بود تا به بازارها، سرمایه و افزایش بهره وری دست یابند.

به گزارش ایانا از سایت "سالمون استار نیوز"،جیمی سائله، دبیر دائمی وزارت کشاورزی و دامداری، به تازگی طی مراسمی این اقدام را با افتتاح یک کارگاه برنامه ریزی کشاورزی قراردادی با حمایت فائو؛ برای ساکنان در هونیارا (پایتخت جزایر سلیمان) راه اندازی کرد.

این کارگاه توسط سازمان منطقه ای فائو برای جزایر اقیانوس آرام با همکاری وزارت کشاورزی و دامداری، برای کشاورزان، خریداران، فرآوران و صادرکنندگان کالاهای کشاورزی سازماندهی شده بود.

کشاورزی قراردادی یک رویکرد است که خرده مالکان را با خریداران یا معامله گران مرتبط می کند تا یک کالای خاص را تحت یک قرارداد قانونی تولید و معامله کنند.

جیمی سائله، به شرکت کنندگان گفت: " کشاورزی قراردادی یک مکانیسم اثبات شده و کارآمد برای هماهنگی معاملات در زنجیره تامین مواد غذایی است. همچنین یک ابزاری برای ترویج دسترسی کشاورزان کوچک به بازارها به شمار می رود."

وی افزود: "از طریق کشاورزی قراردادی، کشاورزان محلی و فرآوران مواد غذایی می توانند کارآیی عملیات خود را بهبود بخشند و در نتیجه به افزایش سهم بازار داخلی برای میوه ها و سبزیجات تازه، نارگیل، کاکائو، گوشت و مواد غذایی اصلی کمک کنند."

به گفته دبیر دائمی وزارت کشاورزی و دامداری، این کارگاه، در نوع خود نخستین کارگاه کشور بود که برگزار شد، همچنین زمانی کشور با چالش های فراوان رو به رو است، که در شرایط کنونی یکی از آن چالش ها افزایش تولید کشاورزی برای بازارهای داخلی و خارجی است.

علاوه بر این، سائله گفت : "این زمان بهترین زمان برای برپایی چنین کارگاهی بود چراکه در این برهه زمانی، فرصت های جزایر سلیمان برای ورود به بازارهای صادراتی به صورت جدی، در حال تبدیل شدن به یک واقعیت است که کالاهای جدید برای بازارهای جدید مورد هدف قرار گیرند."

وی باور دارد که کشاورزی قراردادی می تواند به افزایش تولید جزایر سلیمان به منظور تامین کالاهای غذایی بازارهای داخلی کمک کند.

سائله یادآور شد: "به همین ترتیب، بازارهای صادراتی به خصوص بازارهای کاکائو، روغن نارگیل، ngali-nut (نوعی گیاه ویژه منطقه)، کاوا، قهوه، کاساوا و سایر محصولات، می توانند میزان موفقیت بهتری را تحت مکانیسم کشاورزی قراردادی به دست آورند. بنابراین " کشاورزی قراردادی" برای کشاورزان و تولیدکنندگان کوچک جزایر سلیمان موقعیت های بسیاری را با خریداران و صادرکنندگان فراهم می کند."

وی افزود: "انتظار می رود که بخش کشاورزی اقتصاد را در اختیار بگیرد، مکانیزم هایی مانند کشاورزی قراردادی با زیرساخت های قابل اعتماد بازار، هزینه های حمل و نقل مناسب و دسترسی به امور مالی، ضروریات لازم برای گسترش پایدار صادرات سالیانه و رشد اقتصادی است."

گفتنی است وی از طرف وزیر کشاورزی و دامداری و دولت جزایر سلیمان از فائو در بخش منطقه ای جزایر اقیانوس آرام ، به ویژه شکرلاه ( Shukrulah ) و تیم اداره منطقه در Apia Samoa (3) ، برای تأمین مالی و تسهیل این کارگاه و برگزارکنندگان محلی و شرکت کنندگان در کارگاه برای ایجاد این کارگاه قدردانی کرد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Contract farming :شامل تولید محصولات کشاورزی بر اساس توافق بین خریدار و تولید کننده مزرعه است. سیستم کشاورزی قراردادی را می‌توان به عنوان یک مشارکت بین بخش‌های مختلف زنجیره تولید در نظر گرفت که تولیدکنندگان بخش کشاورزی مهم‌ترین رکن آن را تشکیل می‌دهند.

2- Solomon Islands : جزایر سُلِیمانکشوری است که بیش از ۹۹۰ جزیره دراقیانوس آرام جنوبی دارد و پایتخت آنهونیارا است.

3-اپیا پایتخت ساموا، جزیره ای در اقیانوس آرام جنوبی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید