Iranian Agriculture News Agency

ورود تشکل های دانشجویی نامیبیا به حوزه کشاورزی/ دانشجویان به دنبال کردن مشاغل کشاورزی از سوی جوانان اصرار دارند

اِنگیشیندیمبوآ رابّان، یکی از اعضای شورای نمایندگی دانشجویان (SRC) در امور خارجی در پردیس اُگونگو دانشگاه نامیبیا از جوانان خواست در عرصه کشاورزی مشارکت کنند تا بتوانند به اقتصاد کشور یاری برسانند.

ورود تشکل های دانشجویی نامیبیا به حوزه کشاورزی/ دانشجویان به دنبال کردن مشاغل کشاورزی از سوی جوانان اصرار دارند

اِنگیشیندیمبوآ رابّان (Nghishidimbwa Rabban) ، یکی از اعضای شورای نمایندگی دانشجویان (SRC) در امور خارجی در پردیس اُگونگو (Ogongo Campus) دانشگاه نامیبیا از جوانان خواست در عرصه کشاورزی مشارکت کنند تا بتوانند به اقتصاد کشور یاری برسانند.

به گزارش ایانا از سایت "نیو ارا"، او که در حال حاضر سال آخر تحصیلات خود در علوم کشاورزی را می گذراند، می گوید که اخیراً مشارکت جوانان در بخش کشاورزی موضعی است و به دستور کار توسعه کشور رسیده، زیرا نگرانی های سراسر جهان نسبت به جدایی جوانان از کشاورزی در حال افزایش است.

او می گوید: "اغلب جوانان در مناطق روستایی ساکن اند و معمولاً کشاورزی، غذا و منبع اصلی درآمد آن ها را تأمین می کند، در نتیجه ارتباط جوانان با کشاورزی و فعالیت های مرتبط با آن حیاتی است." او اضافه می کند که جوانان در دورانی زندگی می کنند که تسریع در شهرنشینی منجر به کاهش جمعیت روستایی شده و اکثریت آن ها زندگی در مناطق شهری را ترجیح می دهند.

همچنین رابّان نگران است که اغلب جوانان به این بخش علاقمند نیستند، زیرا مدارس این کشور فاقد امکانات مناسب برای آموزش روش های پیشرفته کشاورزی اند. بنابراین، دانش آموزان به درک کشاورزی به عنوان رشته جذابی مانند سایر رشته ها ترغیب نمی شوند.

در این دوره، دانش آموزان باید آموزش ببینند و نحوه کشت محصولات زراعی متنوع و باارزش، پرورش احشام و عرضه محصولات در بازارها به آنان نشان داده شود.

رابّان می گوید: "من به این موضوع بسیار معتقدم که هر یک از جوانان کشور، علی رغم دنبال کردن حرفه های دیگر نظیر پزشکی، مهندسی، پرستاری و معلمی، باید پیش زمینه ای از اطلاعات کشاورزی داشته باشند."

او اضافه می کند که تمامی جوانان نیازمند دانش و مهارت هایی درباره نحوه تولید مواد غذایی و داشتن باغچه ای در پشت حیاط خانه خود و به اطلاعاتی برای مدیریت آن نیازمند اند، در غیر این صورت هیچ تولیدی نخواهند داشت.

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید