Iranian Agriculture News Agency

مسئول امور عشایر استان تهران خبر داد:

بهره‌مندی بیش از 645 خانوار عشایری از افتتاح پروژه‌های هفته جهاد

بهره‌مندی بیش از 645 خانوار عشایری از افتتاح پروژه‌های هفته جهاد
بهره‌مندی بیش از 645 خانوار عشایری از افتتاح پروژه‌های هفته جهاد

طی هفته جاری، 20 طرح عمرانی و خدماتی عشایری استان تهران به بهره‌برداری می‌رسد که بیش از 645 خانوار عشایر تهرانی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

مسئول امور عشایر استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: این 20 طرح عمرانی و خدماتی دارای اعتباری بیش از شش هزار و 411 میلیون ریال است که می‌تواند موجب بهره‌مندی بیش از 645 خانوار عشایری شود.

سیروس نصیری افزود: احداث انبار چندمنظوره، حمام‌های ضدکنه دامی، منابع آب شرب، احداث سامانه‌های خورشیدی، احداث ایستگاه انتظار دام و احداث یک‌هزار کیلومتر ایل‌راه عشایری برخی از پروژه‌هایی است که در ایام هفته جهاد کشاورزی در استان تهران و شهرستان‌های اطراف به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: هشت شهرستان تهران، شمیرانات، ری، پاکدشت، ملارد، ورامین، دماوند و فیروزکوه از مزایای پروژه‌های فوق بهره‌مند می‌شوند.

نصیری ادامه داد: تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در بخش عشایری بیش از این است، اما تعدادی از آنها در طول هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

رشد 44 درصدی پروژه‌های افتتاحی عشایر استان تهران

این مقام مسئول از رشد 44 درصدی پروژه‌های قابل افتتاح امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: میزان اعتبارات اختصاص‌یافته برای پروژه‌های فوق نیز 46 درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: امسال پنج نمونه عشایری در سطح استان تهران معرفی می‌شود که در زمینه مراتع، دامدار نمونه، زن نمونه عشایری، مدیرعامل شرکت تعاونی نمونه عشایری و مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایری خواهند بود.

نصیری تأکید کرد: مسیر ایل‌راهی عشایر برای رفت به مرحله ییلاقی که دارای مشکل بود، مرتفع شده است، اما برای برگشت عشایر از این منطقه که در نزدیکی سد لار قرار دارد، در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم مسیری جایگزین پیدا کنیم.

وی در پایان از اجرای طرح فراگیر واکسیناسیون رایگان دام عشایر در مناطق ییلاقی استان تهران خبر داد و اظهار داشت: با حمایت استانداری و همکاری دامپزشکی، امور عشایر و جهاد کشاورزی استان تهران، این طرح برای تمامی دام‌های عشایر به‌صورت رایگان اجرا می‌شود./

خبرنگار: مژگان ستار

A-910322-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید