Iranian Agriculture News Agency

370 پروژه نیمه‌تمام دولتی در اصفهان آماده واگذاری به بخش‌خصوصی است/ شناسایی موانع تولید و صادرات محصولات کشاورزی

در شورای گفت‌وگو دولت و بخش‌خصوصی استان اصفهان بررسی مسائل واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی، شناسایی موانع تولید و صادرات محصولات کشاورزی و بررسی مسائل تأمین اجتماعی مورد تأکید قرار گرفت.

370 پروژه نیمه‌تمام دولتی در اصفهان آماده واگذاری به بخش‌خصوصی است/ شناسایی موانع تولید و صادرات محصولات کشاورزی

در شورای گفت‌وگو دولت و بخش‌خصوصی استان اصفهان بررسی مسائل واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی، شناسایی موانع تولید و صادرات محصولات کشاورزی و بررسی مسائل تأمین اجتماعی مورد تأکید قرار گرفت .

به گزارش ایانا از اتاق ایران، استاندار اصفهان در این جلسه با اشاره به ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر مطرح‌شدن مصوبات شورای گفت‌وگو طی مدت 30 روز در هیات دولت گفت: این مصوبه زمینه اجرایی شدن مصوبات ملی شوراهای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان‌ها را تسهیل می‌سازد .

رسول زرگرپور افزود: 90 درصد مصوبات استانی شورای گفت‌وگو اصفهان اجرایی شده ولی در بخش مصوبات ملی مسیری طولانی برای اجرایی شدن وجود دارد .

زرگرپور با اشاره به طرح واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش‌خصوصی گفت: 370 پروژه در استان قابل‌واگذاری است که از این تعداد 180 پروژه آماده واگذاری و 67 پروژه واگذار شده است .

وی افزود: برای سال جاری 160 پروژه آماده واگذاری به بخش‌خصوصی است و بر اساس پیشنهاد شورای گفت‌وگوی استان، خواستار تفویض اختیار از وزارتخانه‌ها به استان اصفهان برای تسریع در این واگذاری است .

زرگرپور در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه بخش کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: موانع پیش روی تولید و صادرات محصولات کشاورزی برای بررسی بیشتر به دبیرخانه شورا ارسال می‌شود .

استاندار اصفهان با اشاره به رتبه ششم استان در جدول صادرکنندگان کشور طی چهارماهه گذشته گفت: صادرات 471 میلیون دلاری استان و رتبه ششم کشور، متناسب با جایگاه این استان نیست و باید بخش‌های مرتبط تلاش‌های خود را برای ارتقا رتبه استان به سومی کشور دوچندان سازند .

وی از صادرکنندگان استان اصفهان خواست که در فرم اظهارنامه صادراتی خود مبدأ کالا را اصفهان قید کنند تا میزان دقیق صادرات و تولید استان مشخص شود .

مرکز توسعه صادرات استان در اتاق بازرگانی اصفهان راه‌اندازی شد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این نشست با اشاره به ایجاد مرکز توسعه صادرات استان در اتاق اصفهان گفت: این مرکز باهدف تقویت و توسعه صادرات استان در بخش‌های مختلف ایجاد شده است .

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی تصریح کرد: اتاق اصفهان آمادگی دارد که از تمام ظرفیت‌های خود برای توسعه صادرات استان استفاده می‌کند زیرا صادرات نقش مهمی در حفظ تولید دارد .

وی افزود: واحدهای تولیدی با 30 درصد ظرفیت مشغول فعالیت‌اند و 70 درصد ظرفیت خالی وجود دارد .

سهل‌آبادی خواستار مشخص شدن استراتژی صنعت و تولید کشور شد و گفت: مشخص شدن استراتژی صنایع مسیر فعالیت واحدهای تولیدی صنعتی را هموار می‌سازد .

سهل‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اجرای مصوبه حسابرسی 6 ماهه دفاتر توسط تأمین اجتماعی شد و گفت: حسابرسی دفاتر مالی واحدهای تولیدی پس از چند سال یکی از چالش‌های جدی این واحدهاست که همچنان ادامه دارد .

وی وجود 25 هزار پرونده بنگاه‌های اقتصادی در میز رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور را نشان از جدی بودن مسئله حسابرسی دفاتر توسط این سازمان دانست./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید