Iranian Agriculture News Agency

وجود چهار میلیون راس دام سبک و سنگین در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان دارای بیش از سه میلیون و 700 هزار راس دام سبک و 510 هزار راس دام سنگین است.

وجود چهار میلیون راس دام سبک و سنگین در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان دارای بیش از سه میلیون و 700 هزار راس دام سبک و 510 هزار راس دام سنگین است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، سید فضل اله قریشی در جلسه تحلیل و بررسی وضعیت تولید گوشت قرمز و شیر خام استان که با حضور مدیر کل اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه دامپروری و تولیدات دامی کشوردر ارومیه برگزارشد، افزود: آذربایجان غربی دارای سه میلیون و 440 هزارراس گوسفند و 330 هزار راس بز و بزغاله و 436 هزار رأس دام سنگین است .

قریشی بیان کرد: با تولید سالانه 360 هزار تن شیر در سال رتبه هشتم کشوری متعلق به آذربایجان غربی است .

وی اضافه کرد: این استان با تولید سالانه 45 هزار تن گوشت قرمز در رتبه پنجم کشوری قرار دارد .

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی در بخش تغذیه دام دارای عملکرد خوبی است، گفت: 21 کارخانه خوراک دام و طیور در استان فعال است، به طوری که چهار سال متناوب تولید کننده نمونه کنسانتره کشور از استان انتخاب شده است .

قریشی با بیان اینکه این استان تولید کننده و صادر کننده یونجه مورد نیاز سایر استان ها نیز است، اظهار کرد: تفاله محصولاتی مانند چغندرقند، انگور و سیب نیز در استان تولید می شود که در توسعه دامپروری نقش مهمی دارند .

وی با بیان اینکه از هشت سال پیش توسعه و تولید دام های دو منظوره در دستور کار قرار گرفته است ، خاطر نشان کرد: این دام ها بازارعرضه و تقاضای خوبی دارند و افزایش تولید این دام ها گامی مثبت در مسیر توسعه دامپروری در استان محسوب می شود .

قریشی با اشاره به توسعه دامداری صنعتی با استفاده از شیوه ها و تکنولوژی ها روز دنیا، گفت: ایجاد و راه اندازی دامداری های بزرگ مقیاس از جمله 180 راسی در ارومیه، 400 راسی در پلدشت، 2 هزار راسی گاو شیری پگاه در سلماس و یک دامداری 6 هزار راسی جزو برنامه های معاونت بهبود تولیدات دامی درسطح استان است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید