Iranian Agriculture News Agency

در جلسه دفاع از وزرای پیشنهادی توسط رئیس جمهور مطرح شد:

انتظارات روحانی از حجتی

روحانی صبح امروز، سه‌شنبه به منظور دفاع از وزرای پیشنهادی برای تشکیل کابینه دوازدهم، در صحن علنی مجلس حضور یافت.

انتظارات روحانی از حجتی

روحانی صبح امروز، سه‌شنبه به منظور دفاع از وزرای پیشنهادی برای تشکیل کابینه دوازدهم، در صحن علنی مجلس حضور یافت.

به گزارش خبرنگار ایانا، حسن روحانی پس از حضور در مجلس شورای اسلامی برای دفاع از وزیران پیشنهادی، بخشی از سخنان خود را به محمود حجتی اختصاص داد. وی در بخشی از سخنانش گفت: "رئیس جمهور و نمایندگان مجلس، وظیفه‌ای مشترک برای تحقق خواست مردم دارند. این وظیفه مشترک هم در تعیین وزراء که مسئولان اجرایی کشورند تجلی می‌یابد و هم در فراهم کردن فضای حقوقی و قانونی اقدام و عمل که باید زمینه‌ساز رشد و شکوفایی کشور شود. از این رو، راهی که امروز آغاز می‌کنیم، شروع یک همکاری چهارساله خواهد بود. وزیرانی که با معرفی رئیس‌جمهور و رأی اعتماد نمایندگان مجلس، بار مسئولیت اداره کشور را به دوش می‌گیرند، باید اطمینان داشته باشند که در طول مسیر خدمت، از حمایت و همکاری مجلس محترم برخوردار خواهند بود و همچنان که رهبری معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند، مسائل اصلی کشور تنها با همدلی و همکاری سه قوه و دیگر نهادهای کشور حل خواهد شد."

رئیس جمهور، بعد از ارائه چند نکته و تشکر از ملت غیور ایران برای حضور حماسی در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه، به تفصیل، وزرای پیشنهادی را معرفی و خواسته خود را از آنان مطرح کرد. روحانی در این میان، از وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی نیز خواسته‌هایی داشت که عمل به آنها در ارتقای هرچه بیشتر کشاورزی کمک خواهد کرد.

روحانی در این ارتباط گفت: "آقای مهندس محمود حجتی در دولت یازدهم نیز در جایگاه وزیر جهاد کشاورزی خدمت کرد و تلاش بی‌وقفه ایشان بود که تولید کافی گندم و سایر محصولات کشاورزی را ممکن ساخت. ایشان یکی از وزرای موفق در تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی ادامه داد: ایشان وقتی در سال۱۳۹۲سکان هدایت این وزارتخانه را در دست گرفت، وضعیت ناخوشایندی وجود داشت و بارها گفته‌ام که سطح امنیت غذایی مناسب نبود.امروز بحمدالله تحول مثبتی رخ داده و آمارها حکایت از تأمین نیازها در سطح مناسب دارد. نکته اساسی در خصوص این وزارتخانه، سازگار کردن بخش کشاورزی با محدودیت‌های محیط‌زیستی کشور، به‌روز شدن کشاورزی، ساماندهی اقتصاد کشاورزی و جبران عقب‌ماندگی‌های دانش و فناوری در این عرصه است. ایشان بعد از یک دوره ایجاد ثبات در عملکرد بخش کشاورزی، مأموریت دارد اصلاحات ساختاری در کشاورزی کشور برای پایدارسازی محیط‌زیستی، اقتصادی و فناورانه کشاورزی را دنبال کند.

رئیس جمهور در پایان اظهار کرد: من از ایشان انتظار دارم در راستای این محورها فعالیت کنند:

پایدارسازی کشاورزی ایران بر مبنای ظرفیت‌های واقعیت آب و خاک؛ کمک به بهبود مدیریت منابع آبی و ممانعت از فرسایش خاک؛ و تحقق اهداف محیط‌زیستی دولت.

کاستن از مصرف کود و سموم شیمیایی در کشاورزی به منظور ارتقای سلامت عمومی و کاستن از هزینه‌های فزاینده بخش بهداشت و درمان.

ساماندهی اقتصاد کشاورزی با ملاحظه توجیه اقتصادی سرمایه گذاری پایدار در این بخش

توسعه آبخیزداری و کمک به مدیریت بهتر منابع آب کشور و ایجاد تعادل در آبخوان‌ها

توسعه محصولاتی با ارزش اقتصادی بیشتر و آب‌بری کمتر

توسعه تحقیقات در بخش کشاورزی

هدفمند کردن یارانه‌های بخش کشاورزی و اعتبارات خرید تضمینی با هدف: کاهش مصرف آب، توقف فرسایش خاک و مدرن کردن کشاورزی

امکان‌سنجی و توسعه کشت فراسرزمینی/

V-960524-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید