Iranian Agriculture News Agency

فرصت‌های نامحدودی که برای رشد زنجیره‌های ارزش کشاورزی وجود دارد

راه‌اندازی سرمایه‌گذاری امن 120 هزار دلاری کشاورزی آفریقا را به مشتریان متصل می‌کند

سرمایه گذاری امن 120 هزار دلاری راه اندازی شده در نیجریه به رشد کسب و کار کشاورزی آفریقایی و مشتریانی که به آنان اعتماد می کنند، کمک می کند.

راه‌اندازی سرمایه‌گذاری امن 120 هزار دلاری کشاورزی آفریقا را به مشتریان متصل می‌کند

سرمایه گذاری امن 120 هزار دلاری راه اندازی شده در نیجریه به رشد کسب و کار کشاورزی آفریقایی و مشتریانی که به آنان اعتماد می کنند، کمک می کند.

به گزارش ایانا از سایت "اگریکالچر این نیوز"، از سال 1960، کشاورزی ستون اصلی اقتصاد نیجریه را تشکیل داده و همچنان فرصت های نامحدودی برای رشد زنجیره های ارزش کشاورزی وجود دارد.

شبکه ریلیف 1 (Releaf) ، این رشد را با تقویت اعتماد میان کسب و کار کشاورزی نیجریه به پیش می برد. ریلیف با حضور امریکایی های نیجریه ای از ییل (Yale) ، دوک (Duke) و میت (MIT) کسب و کار کشاورزی نیجریه ای را به مشتریانی که به آنان اعتماد می کنند متصل می کند.

سه سرمایه گذار به نام های آیکنا اِنزویی (Ikenna Nzewi) ، اوزُما آیُگو (Uzoma Ayogu) و ایسایا اودُتُنگ (Isaiah Udotong) که همگی امریکایی- نیجریه ای اند و تحصیلاتشان در زمینه مهندسی و علوم کامپیوتر است، بنیانگذاران این مجموعه اند. آن ها پیش از راه اندازی این شرکت، به ترتیب در بِین (Bain) ، جی ای (GE) و فیس بوک (Facebook) کار می کردند.

این گروه، سرمایه گذاری 120 هزار دلاری خود را با وای کامبینیتور (YCombinator) ، معتبرترین سرمایه گذار اولیه در جهان، برای به ثمر رساندن راه حل شان در نیجریه امن کردند. تا زمان سرمایه گذاری، این بنیانگذاران دانشجو به صورت نیمه وقت در ریلیف کار می کردند.

این سه سرمایه گذار برای شناخت چالش های کسب و کار کشاورزی در نیجریه؛ با الهام گرفتن از کار کشاروزی توسط وزیر سابق کشاورزی نیجریه و رئیس فعلی بانک توسعه آفریقا، آکینویمی آدسینا (Akinwuimi Adesina) ، سه ماه را در این زمینه سپری کردند.

این گروه، به کمک صدها تماس و چندین سفر زمینی به شنیدن یکی از بزرگترین چالش های این کسب و کار، یعنی یافتن خریدار برای محصولات، ادامه دادند. با وجود راه حل های مدل بنگاه به بنگاه 2 (B2B) موجود برای ایجاد ارتباطات تجاری، این مشکل غالباً و به طور مرتب در همه جا بیان شد.

آیکنا می گوید: "پورتال هایی (مدخل هایی) با میلیون ها شرکت تجاری در آفریقا بسیاری از ارتباطات تجاری واقعی را تسهیل نمی کند، زیرا اکثر کسب و کارها با صحبت کردن به وجود می آید. این نکته برای ما روشن شده است که نتایج چالش های مدل بنگاه به بنگاه ناشی از عدم اعتماد است."

برخلاف مدل های قراردادی "بی تو بی" که فروشندگان کالا را ارسال کرده و خریداران منتظر دریافت آن می شوند، الگوی ریلیف به فروشندگان اجازه می دهد که قراردادهایی را به خریداران فعال پیشنهاد دهند. فروشندگانی که تماس متقابل با خریداران دارند ترجیح داده می شوند.

فروشندگان، کالاهایی را که قصد فروش شان را دارند ثبت کرده و نشان می دهند. آن ها در لیستی قردادهای مورد تأیید کالاهای خریدار را ارائه کرده و از آنان می خواهند که این لیست را پر کنند. ریلیف فروشنده را تأیید می کند و اجازه می دهد تا خریدار درباره تمایلش به بحث درباره قرارداد تصمیم گیری کند.

به جای ارسال درخواست های سرد به خریداران، به آسانی تماس توسط ریلیف صورت می گیرد تا به میزان 90 درصد از دریافت پاسخ از سوی مشتریان اطمینان حاصل شود.

یکی از مزایای اصلی این الگو آن است که هنگامی که کسب و کاری اطلاعات بیشتری در مورد کسی که با آن کار می کند ارائه می دهد، احتمال درستی الگویی که آن ها را از ارتباط متقابل به اشتراک گذاشته شده با دارنده قرارداد خریدار مطلع می کند، افزایش می یابد. مثلاً، اگر چیما آمچی (Chima Amechi) پنج روابط تجاری و اَد اُلوتُبی (Ade Olutobi) نیز پنج روابط تجاری داشته باشد، ارتباط آن ها موجب می شود که هر کدامشان پنج روابط تجاری جدید کسب کنند.

شبکه بازرگانی ریلیف برمبنای مراجعه پیش می رود. همچنین توصیه می شود که شرکت هایی با روابط متقابل با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، مانند آنچه در فیس بوک انجام می شود. اشتراک بیشتر اطلاعات شغلی قابل اعتماد، شانس یافتن ارتباط متقابل با خریدار را افزایش می دهد. داشتن تماس های متقابل احتمال قرارداد را تا 5 برابر تضمین می کند.

این گروه برنامه ریزی کرده است که پاییز امسال در نیجریه مستقر شود و بر کسب و کار روی زمین تمرکز کند.

این شرکت که تاکنون به طور پنهانی کار کرده، در حال حاضر بیش از 600 کسب و کار کشاورزی را تأیید و بیش از 100 ارتباط برقرار کرده است. اما در حال حاضر آن ها به طور عمومی به تمامی شرکت های کشاورزی اجازه می دهند تا برای تأیید از سوی آن ها درخواست دهند. ریلیف کشاوزی نیجریه را مورد هدف قرار داده است و می خواهد در طول 12 ماه آینده 20 هزار کسب و کار را به ثبت برساند.

این شرکت در حال حاضر بر کشاورزی نیجریه متمرکز شده است، اما قصد دارد که به عنوان الگوی مرکزی قدرت تجارت آفریقا در آینده نقش مهمی را ایفا کند.

ایسایا اودُتُنگ، مدیر ارشد اجرایی ریلیف، توضیح می دهد که دیدگاه ما آن است که انجام کسب و کار در آفریقا را آسان کنیم. در طول مدت های طولانی، کسب و کار قابل اعتماد تنها به چندین تن از شرکای قابل اعتماد محدود شده و شرکاء موفقیت هایی را در زمینه بنگاه به بنگاه کسب نکرده اند. در ریلیف، ما شبکه کسب و کار بزرگ و قابل اعتمادی را راه اندازی کردیم که رشد بخش خصوصی در سراسر قاره آفریقا را برمی انگیزد.

پانوشت:

1. شرکت ریلیف شبکه آفریقایی مورد اعتمادی است که بازرگانان و مشتریان معتبری برای تجارت کالاهایشان به آن پیوسته اند.

2. Business-to-business

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید