Iranian Agriculture News Agency

رئیس جمهور در آیین معارفه وزیر پیشنهادی نیرو در مجلس:

بیطرف مهارت و تجربه لازم در صنعت آب و برق را دارد

رئیس‌جمهوری امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، حبیب الله بیطرف را به عنوان وزیر نیرو معرفی کرد و گفت: حبیب الله بیطرف سال‌ها در زمینه آب و برق فعالیت داشته و دارای مهارت و تجربه‌های لازم در این صنعت است.

بیطرف مهارت و تجربه لازم در صنعت آب و برق را دارد

رئیس‌جمهوری امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، حبیب الله بیطرف را به عنوان وزیر نیرو معرفی کرد و گفت: حبیب الله بیطرف سال‌ها در زمینه آب و برق فعالیت داشته و دارای مهارت و تجربه‌های لازم در این صنعت است .

به‌گزارش ایانا از پاون، حسن روحانی رئیس جمهور، صبح امروز (سه‌شنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه حبیب الله بیطرف سال‌ها است که در زمینه آب و برق فعالیت داشته و دارای مهارت و تجربه‌های خوبی است، افزود: در زمینه آب و برق طرح‌های بسیار مهمی وجود دارد که بایستی در کشور اجرایی شود .

وی با بیان این مطلب که در زمینه آب در بخش‌های شرب، صنعت، کشاورزی و محیط زیست کارهای ناتمامی وجود دارد که بایستی به اجرا درآید، بیان کرد: یکی از کارهایی که وزارت نیرو بایستی با جدیت پیگیری کند مسئله حقابه‌ای است که دریاچه‌ها و تالاب‌ها دارند و نبایستی فراموش شود .

روحانی با اشاره به اینکه رعایت نکردن حقابه محیط زیست می‌تواند برای کشور مشکل ایجاد کند، افزود: تدوین گزارش ملی آب، توسعه بستر قانونی و اصلاح مقررات و تدوین قانون جامع آب، لحاظ حوضه‌های آبریز کشور و تامین بخشی از آب صنایع و محصولات کشاورزی غیر خوراکی از طریق بازچرخانی آب بایستی پیگیری شود .

وی ادامه داد: مسئله حقآبه محیط زیست، ادامه بازنگری در میزان و تعیین حد مخازن سدها و اجرای طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و همکاری علمی با نهادهای بین المللی به عنوان وظایف دیگر وزارت نیرو است که باید بطور دقیق انجام شود .

روحانی ضمن تشکر از خدمات چیت چیان وزیر نیرو در دولت یازدهم گفت: چیت چیان یکی از وزرای خوب و فعال دولت یازدهم بود که خدمات بسیار بزرگی در زمینه آب و برق ارائه داد و طرح‌های استراتژیک خوبی در غرب کشور در زمان وی به اجرا در آمد که رو به اتمام است .

وی با اشاره به اینکه چیت چیان مرد بسیار شریف، با اخلاق و دلسوز و فعال بوده که از تجربیات وی در دولت دوازدهم در بخش‌های دیگری استفاده می‌شود گفت: در زمان وزارت چیت چیان، 37 سد افتتاح و به بهره برداری رسیده است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید