Iranian Agriculture News Agency

در راستای مقابله با کاهش جمعیت روستا

دولت صربستان به زوج های جوان زمین می دهد/ کمبود جمعیت روستاها برای صربستان است/ جمعیت صربستان طی 10 سال 385 هزار نفر کاهش یافت

صربستان در حال بررسی زمین هایی است که بتواند به زوج های جوان بدهد. این اقدام برای مقابله با کاهش جمعیت روستاها انجام می شود.

دولت صربستان به زوج های جوان زمین می دهد/ کمبود جمعیت روستاها برای صربستان است/ جمعیت صربستان طی 10 سال 385 هزار نفر کاهش یافت

صربستان در حال بررسی زمین هایی است که بتواند به زوج های جوان بدهد. این اقدام برای مقابله با کاهش جمعیت روستاها انجام می شود.

به گزارش ایانا از سایت "بالکان اینسایت"، وزیر توسعه منطقه ای صربستان، میلان کرکوبیبیک، گفت : "دولت در نظر دارد زمین های 25 تا 50 هکتاری را به منظور احیای جمعیت روستایی به زوج های جوان واگذار کند."

وی افزود: "مفهوم جدید سیاست های کشاورزی و توسعه منطقه ای یک ماموریت درازمدت برای از بین بردن تهدید امنیت ملی است که نقش اساسی در کاهش جمعیت مناطق روستایی دارد."

وی اشاره کرد، مشکل کمبود جمعیت روستاها یک تهدید واقعی برای صربستان محسوب می شود.

همانند بسیاری از کشورهای دیگر در منطقه و اروپای شرقی، نرخ تولد در صربستان به مدت طولانی منفی بوده است. جمعیت طی 10 سال از سال 2006 تا 2016 در حدود 385،000 نفر کاهش یافته، به طوری که برخی از سیاستمداران و رسانه ها از این مساله ابراز نگرانی کرده اند.

با این حال، یک اقتصاددان کشاورزی، میلان پروستران، گفت: "دادن زمین ها به این مقیاس به زوج های جوان که تجهیزات یا دانش کشاورزی ندارند، نمی تواند کاری منطقی باشد. اگر شما پنج یا 20 هکتار بدون آماده سازی به آن ها بدهید، آیا آن ها از انجام این کار برخواهند آمد؟"

وی در مورد طرح کرکوبیبیک می گوید: "سیاست های مشابه در گذشته مورد آزمایش قرار گرفته است."

پادشاه یوگسلاوی، الکساندر به سربازان جنگی جنگ جهانی اول ، پنج هکتار زمین برای حمایت ازآن ها داد و پس از فروپاشی کمونیستی در سال 1945، ژوسف بروز تیتو ، رئیس جمهور یوگسلاوی، برای برخی از جنگجویان جنگ جهانی دوم هم همین کار را کرد.

با این حال، در آن زمان ، میزان زاد و ولد به مراتب بالاتر بود و مردم به مراتب از کشاورزی آگاهی بیشتری داشتند.

پروستران معتقد است که دادن زمین به کشاورزان خرده پایی که دارای تجهیزات و دانش فنی، هستند روش بهتری است اما در این مسیر و برای رقابت پذیری نیاز به کمک های اتحادیه اروپا است.

وی افزود:"همچنین باید به آن ها تا 20 هکتار زمین داده شود. چراکه متوسط ​​اندازه مزارع در اتحادیه اروپا حدود 21-22 هکتار است."

از سوی دیگر، وزیر کرکوبیبیک ،معتقد است، برای این که جوانان در مناطق روستایی باقی بمانند، دولت باید شرایط مناسب برای آن ها را ایجاد کند.

او اعلام کرد، با توجه به تخلیه روستاها، بودجه ملی برای سال آینده وسیله ای برای آغاز توسعه منطقه ای، خواهد بود.

کرکوبیبیک گفت: "وظیفه اصلی ما نگه داشتن جوانان در حومه شهرها و بازگرداندن کسانی است که شغلی ندارند."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید